ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان دانشگاه استنفورد دریافتند ابزارهای ردگیری سلامتی مانند Fitbit در مورد افراد دارای اضافه وزن به درستی کار نمی‌کنند و هنگام محاسبه میزان کاهش وزن آن‌ها دچار اشتباه می‌شوند.

به گزارش ایرنا از تلگراف، محققان در این آزمایش میزان دقت 7 نوع مچ‌بند ردگیر سلامتی را به کمک 60 داوطلب اندازه‌گیری کردند. امروزه این تجهیزات توسط میلیون‌ها کاربر به منظور تنظیم شیوه و نظارت بر تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در این تحقیقات مشخص شد اگر دستگاه میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری کند، به احتمال زیاد کار خود را به درستی انجام می‌دهد. اما اگر میزان مصرف انرژی را اندازه‌گیری کند، به احتمال زیاد دچار اشتباهات فاحشی می‌شود. در واقع 6 مورد از این دستگاه‌ها توانستند ضربان قلب کاربر را با 5 درصد خطا، اندازه‌گیری کنند.
تجهیزاتی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند شامل Apple Watch، Basis Peak، Fitbit Surge، Microsoft Band، Mio Alpha 2، PluseOn و Gear S2 بودند.
البته برخی از این دستگاه‌ها دقیق‌تر از بقیه بودند و عواملی مانند رنگ پوست و شاخص توده بدن عملکرد آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد. اما نکته قابل توجه تحقیقات این بود که هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها قادر نیست انرژی مصرفی بدن را با دقت کافی اندازه‌گیری کند. در واقع دقیق ترین دستگاه میزان مصرف انرژی را با 27 درصد خطا و کم‌دقت‌ترین آن‌ها با 93 درصد خطا اندازه‌گیری کرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Personalized Medicine منتشر شده است.

  • ۹۶/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">