ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) افتتاح شد

| چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۳ نظر

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد»با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش و در راستای فراهم آوردن محیطی امن در اینترنت بین معلمان و دانش‌آموزان، افتتاح شد.

عصر امروز با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش‌آموزان«شاد» افتتاح شد.

در این آیین، وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اهمیت نقش شبکه‌های اجتماعی در تعاملات جوامع انسانی گفت: این شبکه‌ها در میان دانش‌آموزان هم استفاده می‌شود و کاربران دانش‌آموز زیادی دارد و در شرایطی که مدارس کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل ‌شده است و اهمیت استمرار جریان یادگیری، ما باید از همه پتانسیل‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم که یکی از این روش‌ها استفاده از «شبکه اجتماعی شاد» است.

به گزارش فارس، پس‌ از شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی مدارس اعلام شد، با تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش مبنی بر تداوم جریان آموزش، زیرساختی در مرکز فناوری اطلاعات تحت عنوان «شبکه اجتماعی شاد» طراحی و تهیه شد تا فعالیت آموزشی دانش آموزان با هدایت معلمان ادامه پیدا کند.

 

نحوه ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد»

شبکه اجتماعی شاد برای دسترسی دانش‌آموزان مبتنی بر محیطی امن فراهم ‌شده است تا ارتباط بین معلم و دانش‌آموز را برقرار ‌کند و معلم می‌تواند محتوای درسی را از طریق این شبکه با دانش آموزان به اشتراک بگذارد و طرح سؤال و آزمون کند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نحوه ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» و تشکیل کلاس های مجازی با حضور معلمان هر کلاس را تشریح کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی شرفی با اشاره به آماده سازی بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد»، اظهار کرد: در راستای آموزش مجازی دانش آموزان در زمان های بحران که در مقاطعی به دلایل مختلف مدارس تعطیل می شوند و همچنین توسعه عدالت آموزشی برای فراهم کردن شرایط آموزش یکسان برای همه دانش آموزان در سراسر کشور، استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از مهم ترین راهکارها در نظر گرفته شده و شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» آماده سازی شده است .
وی افزود: در این شبکه تعاملی نمایش مجازی از کلاس های مدرسه را ایجاد می کنیم و در حقیقت تصویری واقعی از محیط کلاس ها اتفاق می افتد که برای هرکلاس مدرسه گروهی تشکیل می شود که تمام دانش آموزان کلاس در آن عضو می شوند و معلم مدیر آن کلاس یا گروه خواهد شد و دانش آموزان و معلمان می توانند فعالیت های آموزشی خود را در آن ادامه دهند .
شرفی با بیان اینکه به مرور زمان ابزارهای آموزشی دیگری نیز به شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» افزوده خواهد شد، گفت: معلمان می توانند برای آموزش بهتر از ابزارهای آموزشی استفاده کنند تا در این محیط شبیه سازی شرایط تشکیل کلاس واقعی مدرسه اتفاق بیفتد .
سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دانش آموزان و معلمان کلاس مجازی دقیقا همان افرادی هستند که در کلاس واقعی مدرسه باید باشند، بنابراین تعاملات آموزشی بین آنان اتفاق می افتد .
وی با اشاره به اینکه از کل ظرفیت پیام رسان های داخلی استفاده شده است، اذعان کرد: زیر ساختی را در مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آماده کرده ایم که وظیفه تنظیم گری، حاکمیتی و مراقبت از فرایند آموزش را بر عهده دارد تا اگر معلمان بخواهند دسترسی مناسبی به محتواها و ابزارهای آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش داشته باشند از این فضا استفاده کنند .
شرفی با بیان اینکه تاکنون 5 پیام رسان داخلی برای این موضوع اعلام آمادگی کرده اند، گفت: به مدیران مدارس فراخوان داده شده تا یکی از این پیام رسان ها را انتخاب کنند لذا هر مدرسه یک پیام رسان داخلی را انتخاب خواهد کرد و کار را با آن پیش می برد .
وی در ادامه اضافه کرد: زمانی که دانش آموزان وارد شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» می شوند با وارد کردن کدملی خود به طور خودکار و برنامه ریزی شده به پیام رسان مورد نظر و گروه یاکلاس خود راهنمایی خواهند شد .
شرفی تصریح کرد: دانش آموزان از دو روش می توانند به کلاس درس خود وارد شوند؛ با ورود مستقیم به سایت شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» با وارد کردن کدملی و یا اگر مدیر مدرسه پیام رسان را اطلاع رسانی کرده باشد دانش آموزان می توانند مستقیم به پیام رسان وارد شوند و با وارد کردن کدملی به طور خودکار به کلاس هدایت خواهند شد .
 

نظرات  (۳)

آدرس سامانه چیه؟

 

سلام ،بیزحمت نحوه ورود مدیران به شبکه مجازی را توضیح دهید، چون بنده در ستاد پیام رسان مورد نظرم را انتخاب کردم پس از آن هیچ اتفاقی نیفتاده 

پاسخ:
سلام آخرین چیزی که در اخبار اعلام شده از این قرار است
معلمان و دانش آموزان می توانند از طریق پیام رسان انتخاب شده و با استفاده از کدملی خود که قبلاً توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور داشته باشند.
البته ظاهرا مشکلاتی هم گفتن وجود داره که در آینده رفع میشه که نمیدونم مشکل شما رو هم شامل میشه یا نه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">