ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نخستین نشست ملی انفورماتیک کشور برگزار شد

| يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۴، ۰۵:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

نخستین نشست ملی انفورماتیک کشور امروز (‪ ۱۲‬تیرماه) با حضور "سید محمد خاتمی " رییس جمهور کشورمان و مسوولان کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

در این نشست که رییس جمهوری نیز در آن سخنانی ایراد کرد، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی طی سخنانی گفت: پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری توفیق تشکیل این نشست فراهم شد و برای تدارک و برنامه ریزی این نشست حدود سه ماه قبل کمیته راهبرد با حضور نمایندگان وزارت ‪ ،ICT‬سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شورای عالی انفورماتیک، وزارت صنایع و معادن، انجمن شرکت‌های انفورماتیک و تعدادی از متخصصان امر در دبیر خانه شورای عالی اطلاع رسانی تشکیل شد.

"نصر اله جهانگرد" افزود: سابقه تلاش‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتبطات از برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی ایران پس از انقلاب اسلامی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: هر بار متخصصان این قلمرو با ادعای اینکه این بخش می تواند سهم مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی ایران داشته باشد پیشنهادات مختلفی آماده و عرضه کرده اند.

وی ادامه داد: در آغاز مصوبات شورای عالی اطلاع رسانی معطوف به روشن کردن چارچوبهای اساسی و خطوط کلی حرکت داشته و از جمله ضوابط گسترش شبکه های دسترسی به اطلاعات و توسعه اینترنت در کشور را تنظیم کرده است.

نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنین پس از فراز و نشیب‌های مختلف و تغییرات مختصر بالاخره طرح در کشور اجرا شد که هنوز نیز ضابطه اصلی این قلمرو می‌باشد.

جهانگرد ادامه داد: در انجام مطالعات و تدوین گستره نهایی، تمامی سوابق و تجربیات انجام شده در کشور در طی سال‌های قبل همراه با تجربیات انجام شده در جهان مورد توجه قرار گرفت.

وی گسترش به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه حوزه‌ها را موجب شروع ارایه انواع خدمات و تسهیلات جدید برای مردم و نظام اجرایی کشور عنوان کرد.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی گفت: علیرغم مضیقه‌های مختلف منابع مالی کشور، اعتبارات قلمرو ‪ ،ICT‬مورد حمایت و تصویب قرار گرفت.

به گفته وی، همچنین با تصویب دیگر قوانین پیشرو، موجب گسترش به کارگیری این فناوری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم شد.

وی تصریح کرد: برنامه تکفا با یک دیدگاه جهانی و شناخت بین‌المللی از تحولات فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشراف به شرایط ملی و تجزیه و تحلیل آغاز شد.

  • ۸۴/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">