ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نرخ پهنای باند اینترنت 20 درصد کاهش یافت

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات از کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند خبر داد و گفت:‌ هر شرکت PAP که اعمال کردن این تخفیف برای کاربران نهایی خود را با مستندات ارائه کند، می‌تواند از این تخفیف بهره‌مند شود.

رضا تقی‌پور در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس در خصوص تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و وزارت صنایع برای عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم با گوشی ساخت ایران گفت: در گذشته ظاهراً‌ صحبت‌هایی در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه یک قصد و اراده برای صورت گرفتن کاری است و تا زمانی که تبدیل به قرارداد نشود شرایط آن می‌تواند تغییر کند و چیزی که در حال حاضر من می‌توانم اعلام کنم این است که این الزام که اپراتور سوم سرویس‌هایش را روی گوشی‌های ساخت داخل ارائه دهد در پروانه‌ای نیست. مضاف بر اینکه از نظر منطقی سخت به نظر می‌رسد که بتوان تمام کاربران را مجبور به استفاده از گوشی داخلی کرد.

وی همچنین از درنظر گرفتن تخفیف 20 درصدی در قیمت پهنای باند خبر داد و گفت: دیروز و امروز هدیه‌ای به مجموعه داده‌ایم که به این ترتیب پهنای باند برای مراکزی که اینترنت خود را به طور مستقیم از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنند (که البته همه اپراتورها تقریباً پهنای باند خود را از زیرساخت می‌خرند) 20 درصد کاهش قیمت درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارائه این تخفیف برای شرکت‌های PAP مشروط به اینکه مستندات خود را در رابطه با اعمال این تخفیف برای کاربران خود را ارائه کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد:‌ هر شرکت PAP که این تخفیف 20 درصدی را برای کاربران نهایی اعمال کند می‌تواند این تخفیف را بگیرد.

تقی‌پور همچنین در خصوص انتقال احتمالی شرکت مادر تخصصی پست در راستای دستور کارگروه انتقال سازمان‌های دولتی از تهران به شهرستان‌های اطراف گفت: مدیریت امور در تهران واقعا سخت شده و نیاز است تا با انتقال بسیاری از ادارات دولتی و شرکت‌های مادر تخصصی عدالت در توزیع را رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌وزارت ارتباطات از قبل در جریان این برنامه‌ریزی بوده است و همکاران پست نیز آمادگی‌های اولیه را دارند.

تقی‌پور در خصوص صحبت‌های مدیرعامل مخابرات ایران در رابطه با تیزتر شدن نگاه رگولاتوری به مخابرات پس از خصوصی‌سازی گفت:‌ برداشت ما این نیست، امروز با وضعیت جدیدی در این حوزه روبرو هستیم و سازوکارهای گذشته برای مدیریت آینده این حوزه کفایت نمی‌کند و باید سازوکارهای جدیدی را برای مدیریت این حوزه ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص احتمال حذف محدودیت سرعت 128 کیلوبایت اینترنت گفت: در حال حاضر نیز این محدودیت سرعت را برای مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری و بانک‌ها و امثال اینها نداریم و طبق تعریفی که تاکنون از اینترنت داشته‌ایم (کاربردهای علمی و تحقیقاتی) و آنچه تا امروز نهادهای فرهنگی مقرر کرده‌اند این سرعت پاسخگوی این نیازها است.

وی ادامه داد: وقتی کاربردهای جدید دیگری از نظر نهادهای فرهنگی تعریف شود، به تبع آن از نظر زیرساخت‌های فنی آمادگی ارتقای سرعت اینترنت را داریم.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص سیم‌کارت‌های اپراتور سوم یادآور شد: تعهد تأمین تلکام طبق پروانه 9 ماه پس از فعال شدن قرارداد است اما دوستان قول داده‌اند که 9 ماه را از الان (که پروانه اعطا شده) حساب کنند و تا پایان سال سیم‌کارت‌ها ارائه شود که تماس تصویری و پهنای باند لازم برای ارائه خدمات ارزش‌ افزوده از ویژگی‌های این شبکه است.

وی در خصوص قیمت احتمالی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم خاطرنشان کرد:‌حداکثر قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور سوم 120 هزار تومان است ضمن اینکه می‌تواند سیم‌کارت اعتباری نیز داشته باشد.

تقی‌پور در رابطه با تمهیدات وزارت ICT برای تحقق شعار امسال ITU "شهر بهتر، زندگی بهتر با فناوری اطلاعات و ارتباطات " گفت: ما به استقبال این شعار رفته‌ایم، با 6 حوزه راهبردی که از ابتدا هدف‌گذاری کرده‌ایم و از ابتدای سال جاری نیز توسعه این 6 حوزه و علی‌الخصوص 4 حوزه که توسعه فناوری اطلاعات در حوزه خدمات دولت الکترونیک، بانک‌داری و تجارت الکترونیک، سلامت و رفاه و توسعه فرهنگ ایرانی - اسلامی در فضای مجازی است را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: این عوامل اجزایی از این شعار هستند که با مجموعه آنها و با بهره‌گیری گسترده و وسیع از فناوری اطلاعات می‌توانیم شهری با زندگی بهتر و راحت‌تر از نظر تردد و حفظ محیط زیست داشته باشیم.

وی در خصوص تحقق دو هدف "جذب سرمایه خارجی " و "انتقال دانش به داخل کشور " در پروژه اپراتور سوم، گفت: این اپراتور حداقل باید نسل 3 را ارائه کند که تکنولوژی روز دنیا است و براساس پروانه مجاز هستند از اپراتورهای بزرگ دنیا استفاده کنند و کمک بگیرند که با توجه به زمان‌بندی‌ای که ارائه دادند می‌توانیم بگوئیم حتما مجبور خواهند بود از وجود شرکاء و اپراتورهای بزرگ خارجی برای عمل به موقع به تعهدات خود استفاده کنند.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص نتایج بررسی تعرفه مکالمات تلفن ثابت گفت: هنوز این پیشنهاد به کمیسیون تنظیم مقررات نرسیده است.

وی ادامه داد: دوستان به طور شفاهی مطالبی گفته‌اند و چند گزارش نیز در خصوص نامناسب بودن تعرفه فعلی برای ما ارسال کرده‌اند. اما طبق پروانه باید مستندات خود را با جزئیات بطور رسمی و به صورت درخواست ارائه کنند تا در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی و اعلام نظر شود.

تقی‌پور نظر شخصی خود را در خصوص تعرفه مکالمات تلفن ثابت اینطور بیان کرد که با توجه به ثابت بودن تعرفه‌ها طی 6، 7 سال گذشته و مقایسه این تعرفه با نرم‌های منطقه و دنیا به نظر می‌رسد تعرفه‌های تلفن ثابت تقریبا جزء پائین‌ترین تعرفه‌هاست.

وی افزود: البته تصویب تعرفه جدید بستگی دارد که دوستان بتوانند مستندات مالی خود را به کمیسیون ارائه دهند و کمیسیون نیز به این نتیجه برسد که باید تعرفه جدیدی تصویب شود.

  • ۸۹/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">