ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برای نخستین بار نوکیا به کاربران ایرانی امکان دانلود نرم افزاری با نام "Nokia Redbull Stratos" را می دهد. کاربران می توانند از طریق www.farsi.nokia.com این نرم افزار را دانلود نمایند. ضمناً این نرم افزار با طراحی یک بازی اینترنتی برروی وب سایت نیز همراه شده تا در قالب رقابتی آن لاین بتواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر افراد را با این نرم افزار فراهم نماید.
Red Bull Stratos چیست؟

Red Bull Stratos نام مأموریتی است به لبه فضا که قصد دارد محدودیت هایی را که انسان 50 سال با آنها مواجه بوده بشکند. پس از پرواز موفق با بال کربنی در طول English Channel و ثبت رکوردی نفس گیر در سال 2003، این بار ورزشکار نامی استرالیایی، فلیکس بائومگارتنر، می خواهد اولین چتربازی باشد که با بدنش سرعت صوت را می شکند. فلیکس به همراه یک مهندس هوا فضا به نام، آرت تامسون، تصمیم گرفتند تا برای رسیدن به این مهم همکاری با کمپانی Red Bull را در قالب مأموریتی با نامRed Bull Stratos آغاز نمایند. کمپانی Red Bull مدتی است که در زمینه بررسی احتمالات این گونه پروازها در انسان ها فعالیت دارد. فلیکس بائومگارتنر، می خواهد با یک بالون پر از گاز هلیوم خود را به ارتفاع 120 هزار پایی سطح زمین، بالای استراتوسفر برساند و از آن ارتفاع سقوطی آزاد با سرعتی مافوق صوت را قبل از فرود با چتر برروی زمین تجربه نماید.

نوکیا نیز در این راستا با طراحی نرم افزار Nokia Redbull Stratos ضمن حمایت از این مأموریت هیجان انگیز، به کاربران این امکان را می دهد تا از آخرین وضعیت آمادگی فلیکس بائومگارتنر باخبر شوند. ضمناً آخرین اطلاعات علمی، به همراه ویدئو ها و عکس های این مأموریت نیز از طریق این نرم افزار قابل مشاهده است.

اما انجام پرواز و ثبت رکورد جهانی پایان این داستان نیست و مسیر مأموریت به لبه فضا در آینده نیز ادامه خواهد داشت. بدون شک فلیکس با این پرواز خود بستر تحقیقات علمی و پزشکی لازم را برای آیندگان این عرصه فراهم می نماید. ضمناً اطلاعاتی که جمعی از بهترین دانشمندان جهان در این پروژه در زمینه های مختلف پزشکی، مهندسی، تولید، طراحی و ساخت لباس های پرفشار، کپسول اکسیژن و همچنین بالن به دست خواهند آورد مشوق نوآموزان جوان و همچنین الهام بخش نسل بعدی محققان در زمینه تجهیزات امنیت فضانوردی خواهد بود.
بازی آن لاین مأموریت به لبه فضا

این بازی که از طریق http://www.farsi.nokia.com/redbullstratos قابل دسترس است، به شرکت کنندگان این شانس را می دهد تا پس از تکمیل سه مرحله مختلف پرش بتوانند در قرعه کشی آن نیز شرکت کنند. این مراحل شامل:
• پریدن از برج میلاد

• پریدن از یک هلی کوپتر

• پریدن از ارتفاع 120 هزار پایی اتمسفر زمین

  • ۸۹/۰۵/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">