ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظر تقی پور در مورد شورای رقابت

| سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که هر تعرفه جدیدی باید به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال و بررسی شود، گفت: همیشه باید مقررات حاکم در پروانه اپراتور مدنظر قرار بگیرد.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره این‌که پیشنهاد تعرفه‌های تلفن ثابت مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب نرسید و آیا درخواست دوباره مخابرات مبنی بر تغییر تعرفه به نتیجه می‌رسد؟ اظهار کرد: بر اساس همان چیزی که در پروانه آمده عمل می‌شود و اگر اپراتور قصد تغییری را در تعرفه‌ها و قیمت دارد با رعایت آن چارچوب‌ می‌تواند عمل کند.

وی درباره نقش شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این باره گفت: در پروانه همه موضوعات نوشته شده و روشن است.

به گزارش ایسنا وی پیش از این به ایسنا گفته بود: شورای رقابت می‌تواند طبق بند پنج ماده 58 قانون اصلاح برخی از مواد قانون برنامه چهارم توسعه، یک دستورالعملی را برای تنظیم بازار، تعرفه‌ها و قیمت‌گذاری به ما ابلاغ کند که هر موقع این دستورالعمل را ابلاغ کند، طبیعتا ما رعایت خواهیم کرد.

تقی‌پورگفته بود: ما کارمان را برمبنای قانون، مقررات و ضوابطی که در دست داریم ادامه می‌دهیم چراکه قرار نیست حوزه ICT با تشکیل یک شورا تعطیل شود، بلکه باید تسهیل و تسریع شود.

وی با بیان این که فلسفه ایجاد شورای رقابت مشخص است گفته بود: همانطور که از نام این شورا مشخص است، باید از بازارهایی که انحصاری هستند، مراقبت کند که انحصار به وجود نیاید و به تبع آن مردم ضرر نکنند، یعنی رقابت شکل بگیرد و قیمت‌های رقابتی بتواند عرضه شود؛ در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با توجه به وجود ساختارهایی که از قبل با مبانی قانونی ایجاد شدند که بخشی از آن‌ها به قانون مصوب مجلس محترم شورای اسلامی که قانون تشکیل وزارت ارتباطات و فن‌آوری برمی‌گردد، است؛ طبیعتا این تعرفه‌گذاری‌ها و تعریف خدمات مختلف ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات در این حوزه صورت می‌گیرد.

اما معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که تعرفه‌های جدید مخابرات باید در قالب پکیجی به سازمان پیشنهاد شود، گفته بود: مخابرات فقط تعرفه‌های تلفن ثابت را پیشنهاد داده بود اما باید در پیشنهادهای جدید همه تعرفه‌ها از جمله تعرفه‌های تلفن همراه و دیتا را نیز به صورت یک جا ارائه کند.

حسن رضوانی به ایسنا اظهار کرده بود: پیشنهاد تعرفه‌های تلفن ثابت در این کمیسیون به تصویب نرسید و قرار بر این است که مخابرات پیشنهادهای جدید خود را در قالب پکیجی به ما ارائه کند، بعد از دریافت تعرفه‌ها، کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهادات را بررسی و پس از آن نظراتش را اعلام می‌کند.

  • ۸۹/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">