ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نفوذ ADSL یک صدم درصد است

| سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۸۶، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۱ نظر

ضریب نفوذ دسترسی به ADSL در ایران یک صدم درصد است و این روند نیازمند توسعه اینترنت و تشویق کاربران به استفاده بیشتر است.

دکتر علی‌اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت و تئوریسین موج چهارم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت، زمانی شکل عینی‌تر می‌یابد که کاربران از کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات مانند تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، خدمات شهرهای الکترونیکی و سایر کاربردهای فناوری اطلاعات استفاده کنند.

وی، با اشاره به آمار 90 درصدی ضریب نفوذ اینترنت در برخی کشورهای توسعه یافته، گفت: این آمار نشان می‌دهد که هنوز در این حوزه در جایگاه مناسبی قرار نداریم و باید هرچه زودتر ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت کشورمان افزایش یابد.

جلالی، عمده کاربردها برای ارائه خدمات با کیفیت بالا را نیازمند سرعت و پهنای باند زیاد دانست و افزود: به همین منظور، شبکه ADSL به عنوان ابزار افزایش‌دهنده سرعت دسترسی در کشور ما در حال توسعه است.

وی، گفت: ضریب نفوذ دسترسی ایران به ADSL یعنی اینترنت با سرعت بالا، یک صدم درصد - یعنی یک نفر به ازای 10 هزار نفر - است که این رقم بسیار کم و غیر قابل مقایسه با کشورهایی مانند کره جنوبی است که هم‌اکنون به ازای هر 10 هزار نفر هفت هزار نفر به ADSL ارتباط دارند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به انتشار سه هزار کتاب در دنیا که عمدتا به صورت دیجیتالی قابل استفاده است، تاکید کرد: درصورت برخورداری از اینترنت با سرعت بالا، دسترسی به این کتاب‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

به گفته دکتر جلالی، درسال 2007، یک و نیم اگزابیت (10 به توان 15) اطلاعات اینترنتی در جهان تولید شده که این مقدار اطلاعات، برابر با مجموعه اطلاعات 5 هزار سال گذشته است، بنابراین محروم ماندن از دسترسی به اطلاعات، عقب ماندگی بزرگی است که باید با راه‌کارهای منطقی و تشویق مردم از آن جلوگیری شود.

وی گفت: در آمریکا 93.7 درصد از مردم به اینترنت بی‌سیم و نزدیک به 75 درصد آن‌ها به اینترنت با پهنای باند زیاد دسترسی دارند، همچنین 76 درصد اروپایی‌ها از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل بوده و از تکنولوژی خوب استفاده می‌کنند و به دنبال شبکه‌ای با سرعت 10 تریلیون بیت در ثانیه هستند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، همچنین براین باور است که اینترنت در کشور ما توسعه جدی نیافته و اظهار امیدواری کرد که با توسعه شهرهای الکترونیکی و فرهنگ‌سازی، کیفیت و تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته و کاربردهای قابل استفاده‌ برای کاربران تولید شود.

  • ۸۶/۱۰/۱۸

نظرات  (۱)

ما خسته شدیم. این صحبت ها برای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا دولت ایران و مخابرات نیخواهد مردم دسترسی به اینترنت پر سرعت داشته باشند وگرنه پس از 12 سال از ورود اینترنت به خانه های مردهم باید الان مردم از خطوط T1 استفاده میکردند. ما خسته شدیم از بس حرفای قشنگ شنیدیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">