ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود که شبکه اجتماعی فرهنگیار از سوی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد با هدف تبدیل هر یک از کاربران فضای مجازی به مروج سواد مجازی، افتتاح شد. راه اندازی یک شبکه اجتماعی از سوی زیرمجموعه وزارت ارشاد خبری امیدوارکننده بود.
بهار ادیبان
 برای اینکه متوجه شوم این شبکه چقدر در جذب کاربران موفق خواهد بود و تا چه اندازه می تواند خلا ناشی از نداشتن یک شبکه اجتماعی موفق داخلی را پر کند، تصمیم گرفتم عضو این شبکه شوم (farhangyar.net). در مسیر عضویت و فعالیت در این شبکه چند مورد قابل توجه بود که اینجا به صورت خلاصه به آنها اشاره می کنم:
اگر کلمه فرهنگیار را در گوگل جست وجو کنید تا آدرس این شبکه اجتماعی را پیدا کند تنها نتایجی که به شما می دهد مربوط به سایت «فرهنگ یار» است که به گروه فرهنگ نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی متعلق است. 
برای ثبت نام در این سایت نیازی به کد ملی و کپی شناسنامه نیست. سال ها پیش تبیان برای عضویت کاربران از آنها کپی شناسنامه یا کارت ملی درخواست می کرد.
هنگام عضویت کاربر باید مقررات عضویت در فرهنگیار را بپذیرد اما صفحه مقررات عضویت خالی است و پیام خطای 404 می دهد. 
بعد از پر کردن فرم عضویت و ورود به سایت فرهنگیار از کاربر شماره موبایل می گیرد و به کاربر اعلام می کند: «کاربر گرامی حساب کاربری شما فعال نمی باشد لذا تا زمان فعال سازی شما قادر به انجام هیچ عملیاتی در سایت نخواهید بود». و تاکید شده هر کد فعال سازی تنها 15 دقیقه اعتبار دارد. اما فرهنگیار هیچ کدی ارسال نمی کند و کاربر نیز می تواند بدون فعال سازی هر فعالیتی در این شبکه داشته باشد. 
در انتهای صفحه اول فرهنگیار لوگوی شبکه های اجتماعی توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و تلگرام را می بینید که البته غیر فعال هستند.
بعد از ارسال پست تنها تاریخ انتشار آن قابل رویت است نه ساعت انتشار. 
با کلیک روی گزینه ویرایش پست ها به صفحه ویرایش کدهای برنمه نویسی هدایت می شوید.
فرهنگیار در بخش دوستان من، عکس پروفایل افراد نشان را نشان نمی دهد.
فرهنگیار امکان نمایش خصوصی پروفایل را برای کاربران مهیا کرده. 
کاربران در این شبکه اجتماعی هیچ گونه محدودیت نوشتاری ندارند.
هنگامی که وارد بخش جشنواره رسانه های دیجیتال می شوید اولین جمله ای که زیر نام جشنواره به چشم می خورد این است: «لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است». حالا لورم ایپسوم چیست؟ 
لورم ایپسوم یا طرح نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی معنی در صنعت چاپ، صفحه آرایی و طراحی گرافیک گفته می شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می کند تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. مشخص نیست وجود این جمله زیر نام جشنواره رسانه های دیجیتال برای کنجکاو کردن کاربر و آموزش یک مفهوم است یا فراموشی طراحان و صاحبان فرهنگیار برای حذف این متن ساختگی.
فرهنگیار با  طراحی متفاوتی که دارد در صورت که ضعف هایش برطرف شود و مرکز رسانه های دیجیتال به وعده هایش در مورد این شبکه اجتماعی عمل کند، می تواند کاربران زیادی را جذب خود کند.
 (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">