ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نهمین نمایشگاه رایانه مشهد فردا افتتاح می شود

| چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۵، ۰۱:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

نهمین نمایشگاه کامپیوتر، هفتمین نمایشگاه ماشین های اداری و اولین نمایشگاه تخصصی موبایل و تجهیزات جانبی از 9 الی 13 شهریور در مشهد توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای استان خراسان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس هاشمی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به نحوه برگزاری نمایشگاه کامپیوتر استان خراسان گفت: در سالهای نخست برگزاری نمایشگاه در مشهد علیرغم کاستی ها و شرایط نامساعد مکان تازه تاسیس نمایشگاه، انگیزه زیادی جهت شرکت در اینگونه نمایشگاهها در بین فعالان این صنعت در این منطقه ایجاد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این حضور گسترده صنف در سالهای بعد باعث ایجاد غرور کاذب در ذهن مدیران نمایشگاه شده و موجب کم رنگ شدن حضور فعالان صنف در سالهای اخیر شد. با توجه به اینکه به صحنه بازگرداندن اعضا، کاری بسیار مشکل بود، ولی این مهم با اعتمادی که اعضا به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان داشتند و با برگزاری نشست های پی در پی مسولان سازمان با مدیران جدید نمایشگاه نتایج مثبتی به ارمغان آمد و استقبال خوبی از برگزاری نمایشگاه توسط سازمان صورت گرفت.

هاشمی افزود : تسهیلات و امکاناتی که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است شامل تخفیف 10 درصد از هزینه اجاره فضای غرفه ها، اختصاص یک صفحه آگهی رایگان در کتاب ویژه نمایشگاه ، تبلیغات تلویزیونی با 90 درصد تخفیف برای اعضا ،تبلیغات محیطی با 30درصدتخفیف ،اجاره سالن سمینار با 50 درصدتخفیف و اینترنت Wire-less رایگان در نمایشگاه است. همچنین زمان برگزاری نمایشگاه نیز با توجه به نظر اعضای صنف از بهمن ماه به شهریور ماه تغییر یافت.

وی با اشاره به همکاری نهادهای مشارکت کننده در برگزاری نمایشگاه با سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اظهار داشت: خوشبختانه با جلسات برگزار شده تعاملات خوبی با دست اندرکاران ذیربط ایجاد کردیم که امید است باادامه همکاریها گام های بلندی در راستای منافع صنفی و ملی برداریم.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در مورد برگزاری یک نمایشگاه، مکانیسم برگزاری آن و اموری است که به نحوه جذب و تشویق غرفه داران مربوط می شود. بطور کلی مکانیسم برگزاری باید به گونه ای باشد که انگیزه کافی را برای صاحبان صنعت ، واحدهای صنفی ، دانشگاهها و دانشجویان جهت شرکت در نمایشگاه و ارائه فناوری جدید ایجاد نماید. این انگیزه می تواند توسط برگزاری کنفرانس ها ، فراخوان مقاله ، تخفیف ویژه برای ارائه دهندگان فناوری های جدید ، اهدا هدایا به مقالات برتر و غیره تقویت شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ استان تهران اظهار داشت: با یک نگاه ساده هر بیننده ای می توانست عدم توانمندی برگزار کنندگان نمایشگاه الکامپ تهران را لمس نماید. چیدمان نادرست رسته ها، غرفه های خالی و عدم حضور بزرگان صنف نیز از دیگر مشکلات این نمایشگاه بود.

تاریخچه برگزاری نمایشگاه کامپیوتر در مشهد به سالهای 1370و1371باز می‌گردد. در آن زمان شرکتهابه صورت کنسرسیومی در داخل تالارهای شهر، نمایشی از تجهیزات و فستیوال فروش برگزار می کردند. در سال 1376 با مساعدت استانداری خراسان و مدیران وقت بصورت وسیعتر محل یکی از سالنهای ورزشی مشهد به این منظور اختصاص یافت. از سال 1377 نیز با افتتاح سالنهای سرپوشیده نمایشگاه، کلیه نمایشگاههای شهر به این مکان انتقال پیدا کرد و از سال 1379 هم با حضور تعدادی از نمایندگیهای خارجی نمایشگاه کامپیوتر کار خود را بصورت بین المللی دنبال کرد.

  • ۸۵/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">