ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاهی به جایگاه اینترنت در بروجرد

| شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۳:۴۰ ب.ظ | ۱ نظر

امروزه در زندگی انسانها علم، تکنولوژی و فناوری اطلاعات با سرعت برق آسایی در حال پیشرفت است و توسعه سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی بیشتر از سایر عرصه‌های اطلاعاتی زمینه را برای پیشرفت بشر فراهم نموده است.

در این بین شهرستان بروجرد نیز تحت تاثیر این پیشرفتها قرار گرفته که افزایش تعداد مراکز اینترنتی (کافی نت) در مناطق مختلف این شهر گواهی بر این مهم است.

این مراکز در بروجرد هر ساعت از روز با حضور تعداد زیادی از کاربران رایانه مواجه‌اند که گاها به دلیل حضور پرتعداد کاربران، افراد ساعتها منتظر و یا از قبل باید نوبت رزرو کنند.

مسوول یکی از مراکز اینترنتی در بروجرد می‌گوید: این مرکز با داشتن ‪۱۰‬ دستگاه رایانه روزانه پذیرای بیش از ‪ ۶۰‬کاربر است.

مصطفی گودرزی افزود: بیشتر از ‪ ۹۵‬درصد مراجعه‌کنندگان به این مراکز را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که اغلب پسرها هستند.

وی اظهارداشت: بیشتر این افراد وقت خود را در اتاقهای گفت و گو (چت) می‌گذرانند و در این راستا از ابزارهای جانبی مانند میکروفن، هدفون دوربین نیز استفاده می‌کنند.

وی گفت: تعداد کمی از کاربران نیز در سایتهای علمی و خبری به جستجو و مطالعه می‌پردازند.

یکی از کاربران اینترنتی نیز گفت: به‌دلیل نداشتن رایانه مناسب در منزل، بیشتر وقت خود را در این محیط سپری می‌کنم.

مهدی روزبهانی افزود: از طریق اتاقهای گفت و گو با دوستان زیادی از استانها و حتی کشورهای دیگر آشنا شده‌ام که دیدن و صحبت کردن با آنها از طریق رایانه بسیار لذت بخش است.

وی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد اماکن و وسایل تفریحی مناسب جوانان و نوجوانان چندان موجود نیست و بنابراین اغلب این افراد وقت خود را از طریق اینترنت و یافتن دوستانی جدید پر می‌کنند.

وی گفت: بی‌شک اینترنت منافع بیشماری دارد اما نباید از مضرات و اثرات مخرب آن غافل بمانیم و اجازه دهیم تا این شاهراه اطلاعاتی ما را از مسیر زندگی خارج کند.

به‌گزارش ایرنا اینترنت با جذابیتهای منحصر به فرد، بسیاری از خانواده‌ها را متوجه خود کرده و هم‌اکنون طیف وسیعی از کاربران اینترنت در منازل را کودکان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که تمام وقت خود را صرف استفاده از رایانه سپری می‌کنند.

یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: استفاده از هر گونه وسیله ارتباطی مانند ماهواره، تلفن همراه، کامپیوتر و اینترنت اگر بدون آموزش استفاده صحیح همراه باشد، تبعات منفی و نامطلوبی در رشد عاطفی و شخصیتی کاربر خواهد داشت.

مهرداد گودرزی افزود: باید کاربرد صحیح استفاده از اینگونه وسایل را به جوانان و نوجوانان آموزش داد و استفاده از آنها در منزل در اتاقهای عمومی و با حضور همه اعضا خانواده انجام شود.

وی اظهار داشت: مشاهده تصاویر و سایتهای مستهجن و غیراخلاقی باعث بلوغ زودرس در فرزندان می‌شود که والدین باید با بکارگیری قفلهای نرم‌افزاری و نظارت غیر مستقیم خود و تنها با آموزش، فرزندان را به استفاده مناسب از این دنیای فناوری تشویق نمایند.

وی گفت: متاسفانه هیچگونه نظارتی بر فعالیت مراکز اینترنتی (کافی‌نت) در شهر انجام نمی‌شود در حالی که این مراکز با داشتن ابزارهای پیشرفته جوانان و نوجوانان زیادی را جذب نموده‌اند.

گودرزی افزود: یافتن دوستان ناباب و افرادی که از نظر مسایل اجتماعی دچار مشکل هستند یکی دیگر ازاثرات نامطلوب استفاده از اتاقهای گفت و گو در مراکز اینترنتی بدون نظارت است.

وی تاکید کرد: باید مرکزی دولتی به عنوان متولی این مهم تعیین شود تا شاهد بروز دیگر مسایل اجتماعی نباشیم.

بر اساس آمار موجود هم اکنون حدود ‪ ۱۵‬مرکز اینترنتی در بروجرد فعالیت می‌کنند.

  • ۸۷/۰۲/۲۸

نظرات  (۱)

یا بحث نظارت بر اینترنت کاملآ مخالفم ، فکر کنم باید بیشتر بر روی ایجاد وب سایت های مناسب تمرکز کنیم و به جای هزینه های گزاف فیلتر کردن سایت ها ، وب سایت های مناسب و با کیفیت ایجاد کرده تا جوان ها و کلآ همه اقشار جامعه از آن ها بهره ببرند ، این که خود شما هم ذکر کردید این موج استقبال بی سبب نیست جذابیت محصولات خارجی و عدم وجود گزینه های مناسبی بومی را می رساند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">