ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی آمریکا از حملات سایبری کره شمالی

| چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

دولت آمریکا علیه حملات سایبری که ادعا می شود از سال ۲۰۱۶ با حمایت دولت کره شمالی و علیه صنایع هوافضا، ارتباطات از راه دور و مالی انجام می شود، هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از گلوبال نیوز، دولت آمریکا روز سه شنبه علیه حملات سایبری که ادعا می شود از سال ۲۰۱۶ با حمایت دولت کره شمالی و علیه صنایع هوافضا، ارتباطات از راه دور و مالی انجام گرفته است، هشدار داد.

این هشدار که از سوی «دایره تحقیقات فدرال» (اِف بی آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا صادر شده است، اعلام می کند هکرهای کره شمالی در حال استفاده از نوعی بد افزار مشهور به «سرمای پاییز» (FALL CHILL) برای ورود به سیستم های رایانه ای و کشف رمز سیستمهای شبکه هستند.

«اِف بی آی» و وزارت امنیت داخلی آمریکا در ماه ژوئن با انتشار یک اخطار، دولت کره شمالی را برای حملات سایبری که از سال ۲۰۰۹ علیه رسانه ها، بخشهای هوافضا و مالی و همچنین زیرساختهای حیاتی در آمریکا و سرتاسر جهان صورت گرفته است، مقصر دانست.

اما اخطار روز سه شنبه شامل انتشار آدرسهای آی پی می شود که به گفته مقامات اف بی آی، به فعالیتهای هکری مربوط می شود و هدف از انتشار این اخطار، کمک به حفاظت از صنایع خصوصی در برابر این حملات است.

این بدافزار برای هکرها یک آزادی عمل گسترده برای نظارت و ایجاد اختلال در سیستمهای آلوده فراهم می سازد. این بدافزار به شکل یک فایل امکان دسترسی به سیستمها را فراهم می سازد.

انتشار این هشدار جدید با افزایش تنشها میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر آزمایشهای موشکی کره شمالی همراه شده است. اخطارنامه قبلی در ماه ژوئن ادعا کرد که کره شمالی به تکیه بر عملیات سایبری برای پیشبردهای اهداف نظامی و استراتژیک خود ادامه خواهد داد.

در مقابل، دولت کره شمالی بارها نقش و دخالت خود را در حملات سایبری علیه سایر کشورها رد کرده است.

  • ۹۶/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">