ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی از قطع ناگهانی تلفن همراه و ثابت

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

ارسال SMS اخطار به مشترکان تلفن همراه که بدهی بیش از 30 هزار تومان داشته‌اند و قطع شدن سیم‌کارت آن‌ها و وجود فرصت محدود برای پرداخت این بدهی پس از دریافت اخطار در دوره اخیر، نارضایتی برخی از مشترکان را به دنبال داشته است؛ این اطلاع‌رسانی ناقص نه تنها درباره‌ی تلفن همراه، که در مواردی درباره‌ی تلفن ثابت نیز صدق ‌کرده است.

به گزارش (ایسنا)، این امر بدیهی است که شهروندان باید در موعد مقرر نسبت به تسویه حساب هزینه استفاده خود از امکانات مخابراتی اقدام کنند، اما اتخاذ تصمیم‌های واحد در زمینه‌ی قطع تلفن مشترکان نیز ضروری به‌نظر می‌رسد. اگرچه مدیران مخابراتی پاسخ‌هایی برای این موضوع دارند، اما ارایه نشدن اطلاعات جامع و به‌هنگام، گاه موجبات سردرگمی مشترکان را به‌بار آورده، اما مسوولان امر این موضوع را قبول نداشته و عنوان می‌کنند که اطلاع‌رسانی به‌طور مناسب انجام می‌شود.

داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا در این‌باره گفت:‌ بر اساس آیین‌نامه‌ی مربوطه، تمامی ‌مشترکان موظفند زمانی که صورت‌حساب خود را دریافت می‌کنند، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، اما ممکن است به دلایل مختلف برخی مشترکان در زمان مقرر قبض خود را دریافت نکنند، از این رو مخابرات این تخفیف را قائل شده که اگر مشترکی در این دوره نتوانست هزینه‌ی قبض را پرداخت کند، در دوره‌ی بعدی این کار را انجام دهد، در غیر این صورت تلفن آن قطع خواهد شد.

به گفته‌ی او، با دو دوره پرداخت نکردن قبض تلفن با هر مبلغی که باشد، شامل قطع می‌شود، اما به دلیل تکریم ارباب رجوع، تلفن مشترکان کم‌مصرف که کمتر از 30 هزار تومان است، قطع نخواهد شد.

او افزود: در دوره‌ی قبل سیم‌کارت مشترکانی قطع شد که بدهی آن‌ها بالای 45 هزار تومان بود، اما قرار است طبق آیین‌نامه‌ی مربوطه که در پشت قبوض مشترکان نیز به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است، مشترکانی که کارکرد دوره‌ی آن‌ها به بالای 30 هزار تومان برسد، در صورت نپرداختن در موعد مقرر، قطع شود.

زارعیان درباره‌ی ارسال SMS اخطار به مشترکان در صورت پرداخت نکردن بدهی آن‌ها نیز گفت: دو نوع SMS برای مشترکان ارسال می‌شود؛ یکی در زمانی که مشترک قبض خود را دریافت کرده است که یک SMS برای آن ارسال می‌شود که در آن مهلت پرداخت به مشترک اطلاع داده و اعلام می‌شود برای جلوگیری از قطع سیم‌کارت خود هزینه‌ی قبض خود را پرداخت کند.

او ادامه داد: اما اگر در این تاریخ اقدامی‌ نشود، با پایان یافتن مهلت مشترک، پس از چند روز SMS دیگری به آن ارسال می‌شود که بدهی خود را پرداخت نکرده است، به همین دلیل سیم کارت قطع خواهد شد؛ در این SMS فرصتی به مشترک داده نمی‌شود، بلکه تنها اطلاع داده می‌شود که سیم‌کارتش به دلیل پرداخت نکردن بدهی قطع شده است.

اما محمد خجسته‌نیا - مدیر کل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات استان تهران - درباره‌ی نحوه‌ و چگونگی قطع تلفن مشترکان تلفن ثابت در صورت نپرداختن بدهی گفت: اگر در یک دوره کارکرد تلفن مشترکی بیش از 200 هزار تومان باشد، برای وی قبض میان‌دوره‌یی با پست سفارشی ارسال می‌شود و 72 ساعت وقت دارند که مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند که در صورت توجه نکردن به این اخطار، تلفن مشترک قطع خواهد شد.

او افزود: تلفن ثابت هیچ‌گاه بدون اطلاع‌رسانی مشترکان قطع نخواهد شد و 72 ساعت قبل از آن‌که تلفن مربوطه قطع شود، اطلاع‌رسانی انجام می‌گیرد.

خجسته‌نیا ادامه داد: براساس آیین‌نامه‌ی مخابرات استان تهران، به مشترک تلفن در استان تهران که بالای 20 هزار تومان صورتحساب قبض باشد و در آن دوره پرداخت نشود، 72 ساعت قبل از آن اطلاع داده می‌شود که در صورت پرداخت نشدن بدهی تلفن مربوطه یک‌طرفه و پس از مدتی قطع خواهد شد، همچنین اگر مشترک در دو دوره‌، صورت‌حساب خود را پرداخت نکند، هر مبلغی که باشد، تلفن مشترک یک‌طرفه و پس از آن قطع می‌شود؛ گویا این مورد برای نهادها و سازمان‌های رسمی استثناپذیر است.

  • ۸۶/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">