ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی گوگل از آینده اینترنت

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۷:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر امور بین الملل گوگل گفت: پیشنهاد خصمانه مایکروسافت برای خرید یاهو و اصرارهایی که در این راستا به عمل می آورد باعث نگرانی ما در مورد آینده اینترنت شده است.
"لری یو" در گفت و گو با فارس گفت: این پیشنهاد مایکروسافت و فشارها و اصرارهایی که طی نامه های مختلف به یاهو وارد می کند چیزی فراتر از یک پیشنهاد تجاری برای خرید یاهو است و می تواند تهدیدی برای اینترنت به شمار برود.

وی در پاسخ به فارس در خصوص دلایل چنین اظهار نظری گفت: مایکروسافت قصد دارد با خرید یاهو همان موقعیتی را در دنیای اینترنت به دست بیارود که امروزه در دنیای نرم افزار و رایانه دارد و این به معنا خطری برای اینترنت و شرکت های کوچکی است که ممکن است زیر فشارهای کارتلی که به وجود خواهد آمد خرد شوند.

وی گفت: مالکیت یاهو می تواند این امکان را به مایکروسافت بدهد که علاوه بر میراثی که در حوزه اینترنت به دست می آورد با رگلاتوری اینترنت باعث بروز رفتارهای غیرعادلانه ای در خصوص کاربران اینترنت نیز باشد و امکان رقابت برای سایر شرکت های اینترنتی از میان برود.

لری یو در خصوص علت جواب ندادن یاهو به پیشنهاد دوم مایکروسافت گفت: یاهو نکات بسیاری مد نظر قرار داده است و پاسخگویی به چنین پیشنهادی کار راحتی نیست بخصوص که یاهو در شرایط بدی گرفتار شده و از یک طرف مجبور به فروش سهام است و از طرف دیگر میلی به واگذاری شرکتش به مایکروسافت ندارد.

مدیر امور بین الملل گوگل در پاسخ به این سوال که آیا یاهو قصد دارد قیمت هر سهم خود را به میزان 40 دلار بفروشد؟ گفت: من نیز چنین شایعاتی را شنیده ام اما از لحاظ تخصصی نمی توانم بگویم سهام یاهو 33 دلار ارزش دارد و یا 40 دلار اما در این مورد هر دو طرف داستان بسیار زیرک هستند و مغبون نخواهند شد.

  • ۸۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">