ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیمی از بودجه تکفا یک ، اختصاص نیافت

| يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۱ نظر

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، گفت: در سه سال اجرای طرح ملی تکفا یک (توسعه کاربری فناوری اطلاعات)، نیمی‌از منابع مالی و بودجه‌های در نظر گرفته شده ، اختصاص نیافت.
" خسرو سلجوقی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال اول اجرای طرح ملی تکفا ، جمع منابع مالی در نظر گرفته شده حدود ‪۲۶۰‬ میلیارد تومان بود در حالیکه ما فقط ‪ ۱۳۰‬میلیارد تومان از این منابع را دریافت کردیم.
وی تصریح کرد: ‪ ۵۰‬درصد از بودجه‌های در نظر گرفته شده برای اجرای مرحله اول تکفا از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خارج نشد.
سلجوقی با اشاره به اینکه شورای عالی اطلاع رسانی از ابتدای شروع طرح تکفا قصد توزیع منابع مالی به بهترین شکل ممکن را داشت ، یادآور شد: در پیاده‌سازی این امر ، سایر دستگاهها با ما همکاری چندانی نکردند.
معاون دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: اختصاص یک هزار میلیارد ریال بودجه در هر سال برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تا پایان برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده است.
وی درباره بودجه سال ‪ ،۸۵‬گفت: ما بخشی از بودجه ‪ IT‬را در سال ‪ ۸۵‬از دست دادیم که دلیل آن عدم تعامل و نبود متولی بود.
سلجوقی اضافه کرد: باید نگاه برخی از مسوولان نسبت به این حوزه تغییر یابد تا این بودجه از دست رفته برگردد.
وی درباره برنامه‌ها و سیاستهای جدید شورای عالی اطلاع رسانی بیان داشت:

این شورا در زمان حاضر سه محور اصلی را پیگیری می‌کند.
سلجوقی این سه محور را " تولید محتوا " ، " توسعه خط و زبان فارسی " و " سیستم عامل ملی " اعلام کرد.

  • ۸۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۱)

من واقعا نمیدونم سیستم عامل ملی اینترنت ملی و..... یعنی چی؟؟؟ اونم توی مملکتی که هنوز که هنوز ساده ترین سیستمهای کاربردی وجود ندارد؟؟ از کوچک ترین شرکتها تا بزرگترین ادارات که وارد میشوی نبود یک سیستم ساده اطلاعاتی به چشم میاد و ادم ناامید میکنه امیدوارم که روزی برسه که به جای دادن وامهای الکی تکفا و.... به شرکتهایی که یک برنامه و سیستم موفق تا به حال در هیچ جایی پیاده نکردن و یا صرف هزینه برای سیستم عامل ملی و اینترنت ملی و ..... چهارتا کار درست درمون که نیازهای این جامعه فلک زده رو پوشش بده انجام بدهیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">