ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه صدور کارت هوشمند ملی؛ 20 هزار تومان

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۵ دولت، متقاضی در همان مرحله پیش‌ثبت‌نام بایستی مبلغ ۲۰هزار تومان به‌صورت الکترونیکی جهت صدور کارت هوشمند ملی به حساب دولت واریز کند.

به گزارش سازمان ثبت احوال کشور حمیدرضا یغمایی اظهار داشت: فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله است که با مرحله پیش‌ثبت‌نام از طریق وب‌سایت www.ncr.ir آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از هر مکانی مانند منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ثبت نام کنند.

یغمایی با بیان اینکه در این مرحله یک سری اطلاعات هویتی از شخص دریافت می‌شود و بعد از راستی آزمایی، یک کد رهگیری در اختیار شخص قرار می‌گیرد، گفت: در این مرحله شخص به‌دلخواه خود می‌تواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.

وی با ابراز اینکه، از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان مبلغ 17200 تومان بوده، افزود: بر اساس لایحه بودجه سال 1395 این مبلغ 20 هزار تومان است.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تکمیل ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت و برخی دفاتر پستی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله از متقاضی تصویر زنده شخص و اثر ده انگشت وی گرفته می‌شود و سپس اطلاعات آن به‌صورت خودکار و الکترونیکی به مرکز صدور کارت هوشمند ملی که در سازمان ثبت احوال کشور مستقر است منتقل می‌شود تا کارت شخص در نوبت صدور قرار گیرد.

یغمایی تأکید کرد: فعلاً سه گروه شامل افرادی که تاکنون هیچ‌گونه کارت شناسایی ملی از سازمان ثبت احوال نگرفته‌اند، افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده‌اند و افرادی که مشخصات سجلی آنها تغییر کرده برای دریافت کارت هوشمند ملی در اولویت هستند.

وی از مردم درخواست کرد: کسانی که در این جامعـه هدفی که نام برده شد (سه گروه مذکور) قرار ندارند برای دریافت کارت هوشمند ملی عجله نکنند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات با ابراز "اواخر سال گذشته با حجم عظیمی از مردم جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی مواجه شدیم که باعث شد تعداد زیادی ثبت نام در نوبت قرار گیرد"،‌ گفت: در حال حاضر به‌دلیل این تراکم ایجاد شده زمان صدور کارت هوشمند ملی کمی زمان‌بر است و ما در تلاش هستیم با شیفت‌های اضافی این صف را از بین ببریم.

یغمایی افزود: اگر صفی وجود نداشته باشد از زمان دریافت اطلاعات از دفاتر پیشخوان یا پست تا زمان صدور کارت هوشمند ملی 15 روز طول می‌کشد ولی در حال حاضر به‌دلیل ترافیک ایجاد شده زمان، کمی طولانی‌تر است.

وی اظهار کرد: به‌محض اینکه کارت آماده شد یک پیامک (بدون هزینه برای متقاضی) به شخص ارسال می‌شود تا وی برای دریافت و فعالسازی کارت خود به مرکز اعلام شده مراجعه کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">