ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: برای فعال‌سازی رمز پویا نیازی به ثبت‌نام ، وارد کردن اطلاعات خود و حساب بانکی و یا پرداخت هیچ وجهی نیست؛ هموطنان مراقب دام مجرمان سایبری باشند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با فارس، در خصوص رمزهای پویا یا یکبار مصرف و کمین کلاهبرداران در این زمینه، اظهار داشت: کلاهبرداران فضای مجازی با ترفند دریافت رمز یکبار مصرف، پیامکی به مخاطبان فرستاده و از فرد می‌خواهند برای دریافت رمز یکبار مصرف به آدرس ذکر شده مراجعه کند در حالی که برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اصلا نیازی نیست که کاربر به سایت یا لینک اینترنتی مراجعه کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: برای دریافت رمز یکبار مصرف فرد باید اپلیکیشنی را از یک فروشگاه معتبر دانلود کرده و در آنجا فرآیند ثبت‌نام را انجام دهد؛ سپس با مراجعه به خودپرداز بانک خود رمز یکبار مصرف را فعال کند.

وی با تأکید بر این مطلب که افراد نباید به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از خطوط موبایل شخصی ارسال می‌شود و از فرد می‌خواهد که برای ثبت‌نام و فعال‌سازی رمز پویا به سایتی مراجعه کند، اعتنا کند، ادامه داد: لازم است هموطنان این شماره‌ها را به سامانه 195 یا پلیس فتا اعلام کنند.

سرهنگ رجبی گفت: فرآیند فعال‌سازی رمز پویا به طور کامل در وب‌سایت بانک افراد توضیح داده شده و لازم است افراد قبل از هر اقدامی ابتدا به سایت بانک مراجعه کرده و برابر مراحل توضیح‌داده شده اقدام کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به این مطلب که در حال حاضر خدمات رمز پویا توسط نرم‌افزارهای رمز‌ساز ارائه می‌شود تأکید کرد: هموطنان باید این نرم‌افزارها را حتما از فروشگاه‌های معتبر دانلود نرم‌افزار و یا از خود سایت بانک مربوطه دریافت کنند و به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها نرم‌افزارها را نصب نکنند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که برای فعال‌سازی رمز پویا نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست، اظهار داشت: برای فعال‌سازی رمز پویا نیازی به ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات خود و حساب بانکی در هیچ سایتی نیست؛ هموطنان هوشیار باشند کد فعال‌سازی نرم‌افزار رمز‌ساز خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی با اعلام این مطلب که اگر شهروندان برای فعال‌سازی رمزساز خود با مشکل مواجه شدند باید با پشتیبان بانک خود تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: هموطنان موارد مشکوک و مجرمانه را با مراجعه به سایت پلیس فتا در بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

دریافت رمز پویا نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی ندارد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک مرکزی دومین اطلاعیه درباره رمز پویا را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:‌

۱- روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع مشتریان شبکه بانکی می‌رساند بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.

۲- از آنجاییکه انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه، صرفا با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، لطفا هموطنان عزیز به‌منظور پویاسازی رمز دوم کارت بانکی و تایید شماره تلفن همراه، به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنند.

۳- در راستای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های مرتبط در فضای مجازی لازم است مشتریان از ارائه هرگونه اطلاعات کارت خود تحت عناوین فریبنده پویاسازی رمز دوم، خودداری نموده و برای دریافت اطلاعات بیشتر به شعب، سایت رسمی یا مراکز تماس بانک خود مراجعه کنند.

۴- هیچگونه فعال‌سازی رمز پویا در سایت بانک مرکزی انجام نمی‌شود، لذا هموطنان عزیز نسبت به پیامک‌های جعلی هوشیار باشند.

۵- لازم به یادآوری است نشانی سایت بانک مرکزی cbi.ir می‌باشد و توجه دقیق به این دامنه ضروری است.

  • ۹۸/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">