ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار پلیس فتا به مسوولیت بخش نظرات کاربران

| سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: پلیس در جریان رصد فضای مجازی با موارد مجرمانه در حوزه نشریات الکترونیکی به موجب قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه امروزه یکی از شیوه های مرسوم برای دسترسی بیشتر به مخاطب و تاثیرگذاری بر آنها استفاده از نشریات الکترونیکی است، اظهار داشت: در تبصره 7 ماده 9 قانون اشاره شده است که مدیر مسئول در قبال مطالبی که در نشریه به چاپ می رسد علی رغم مسئولیت نویسنده دارای مسئولیت بوده که این امر در قبال نشریات الکترونیکی نیز جاری است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به عنوان مثال یک صاحب وبلاگ یا وب سایت در قبال نظریاتی که خوانندگان در بخش نظریات درج می کنند دارای مسئولیت بوده و باید قبل از اقدام به انتشار آن ها نسبت به پالایش محتواهای فوق اقدام کند در غیر اینصورت چنانچه این محتواها دارای عنوان مجرمانه باشد مسلما بنا بر ماده فوق صاحب وبلاگ یا وب سایت یا هر گونه نشریه الکترونیکی دارای مسئولیت است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا به کلیه صاحبان نشریات الکترونیکی در این خصوص توصیه کرد: قبل از انتشار هر گونه مطلبی اعم از مطالب خود یا نظرات مخاطبین نسبت به پالایش و بررسی آنها اقدام نمایند.

سرهنگ رمضانی خاطرنشان کرد: چنانچه پلیس در جریان رصد فضای مجازی با موارد مجرمانه در این حوزه برخورد نماید به موجب قانون با خاطیان برخورد خواهد کرد.

  • ۹۴/۱۲/۰۴

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">