ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه‌اول در اجرای ترابردپذیری امنیت دارد

| يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

در پی انتشار گزارشی که نسبت به خطر درز اطلاعات مشترکان در تغییر اپراتور با حفظ شماره در پی ضعف امنیتی سایت‌ اپراتورها هشدار می‌داد، همراه اول اعلام کرد: در صفحه ترابرد این اپراتور پروتکل امنیتی SSL به کار گرفته شده است.

به گزارش فارس،‌ گزارشی با عنوان «خطر درز اطلاعات مشترکان در تغییر اپراتور با حفظ شماره/ ترابردپذیری ناامن در ضعف امنیت سایت‌ اپراتورها» دیروز در فارس منتشر شد.

در این گزارش اعلام شد: در ثبت‌نام ترابردپذیری، اطلاعات شخصی شامل شماره تلفن، کد ملی، شماره شناسنامه و آدرس پستی از مشترک دریافت می‌شود و برای امنیت اطلاعات مشترکان، سایت اپراتورها باید از پروتکل امنیتی برخوردار باشد؛ اما امنیت چندان جدی گرفته نشده است و بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد صفحات ترابرد برخی اپراتورها، استاندارد امنیتی لازم را ندارند و هم‌اکنون انجام ترابرد از طریق فرم‌های ناامن در سایت‌های اپراتورها در حال انجام است.

در واکنش به این گزارش اپراتور اول با ارسال توضیحاتی برای فارس تاکید کرد: در صفحه ترابرد همراه اول پروتکل امنیتی SSL به کار گرفته شده است.

در توضیح این اپراتور آمده: همچنان که همواره تاکید شده موضوع امنیت اطلاعات کاربران در اولویت همراه اول قرار دارد و پس از دوره آزمایشی اجرای ترابردپذیری پروتکل SSL در صفحه اصلی ترابرد پذیری ( پس از ورود کاربران به سایت اصلی ترابرد) به کار گرفته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">