ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه اول 300 میلیارد تومان سیم کارت فروخت

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای استفاده از خدمات الکترونیکی در ثبت‌نام الکترونیکی تلفن همراه، در طول شش - هفت ماه گذشته، شرکت ارتباطات سیار بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان از طریق شبکه اینترنت پول جمع کرد.

به گزارش فارس، محمد سلیمانی در مراسم افتتاح پروژه تجهیز 400 آزمایشگاه رایانه‌ای نمونه در سطح کشور، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: دسترسی به اطلاعات، موجب شکل‌گیری خلاقیت در جوانان با استعداد کشور شده و این امر می‌تواند در جهت رشد و تعالی کشور بکار گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که دسترسی به اطلاعات، در تمامی ابعاد، یک ضرورت و نیاز است، افزود: با فراهم آوردن امکان دسترسی برای دانش آموزان، می‌توانیم آنها را به دریایی از تجربه‌ها متصل کنیم و همین امر موجب شکوفایی استعدادهای موجود، خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: گسترش فرصتهای نوین به وجود آمده در حوزه‌های مختلف از جمله، علم، فرهنگ، اقتصاد، خدمات و تجارت از طریق دسترسی به اطلاعات ممکن می شود.

وی با اشاره به این موضوع که زیرساختهای ارتباطی مطلوبی در کشور فراهم شده است، گفت: تجربه‌های بسیار بزرگی از قبیل کارت هوشمند سوخت و برگزاری انتخابات رایانه‌ای، با استفاده از همین زیرساخت‌ها، محقق شده است.

سلیمانی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند اقتصاد، آموزش و فرهنگ را متحول کند و باید از امکانات به وجود آمده استفاده شود.

وی تأکید کرد: طی چند سال گذشته، تراکنش‌های شبکه بانکی، رشد قابل توجهی داشته و جابجایی 200 میلیارد تومان وجه ثبت نام تلفن همراه به صورت الکترونیکی، تنها بخشی از این دستاوردها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که ICT از همه زوایا، تأثیر بسیار زیادی داشته است، اظهار داشت: باید از این ابزار برای توانمند کردن فرزندان خود، به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز باید دست به کار شده و منتظر برقراری اتصال مدارس توسط دیگر بخش‌ها نباشد چراکه به این واسطه می‌توانیم از 14 میلیون دانش آموز، برای تولید علم و محتوا استفاده کنیم.

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">