ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاری ژاپن و ناتو در حوزه اخبار جعلی

| سه شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

ژاپن و ناتو در زمینه‌های اطلاعات نادرست و فضا همکاری نزدیک‌تری خواهند داشت.
به گزارش سایبربان؛ ژاپن و ناتو در حال آماده‌سازی سند جدیدی برای تقویت همکاری خود در زمینه‌هایی از جمله اطلاعات نادرست و فضای بیرونی با در نظر گرفتن چین و روسیه هستند.

به گفته منابع، توکیو امیدوار است تا زمان سفر فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر ژاپن، به نشست سران ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه سال جاری، این سند را منتشر کند.

کیشیدا در ژانویه امسال با ینس استولتنبرگ (Jens Stoltenberg)، دبیر کل ناتو در جریان سفرش به ژاپن گفتگو کرد.

براساس بیانیه مشترکی که پس از دیدار آنها منتشر شد، رهبران 2 طرف توافق کردند که همکاری فعلی ژاپن و ناتو را ارتقا دهند که منعکس کننده چالش‌های یک دوره جدید است.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت تعمیق همکاری در زمینه‌هایی مانند فضای ماورای جو، فناوری‌های حیاتی و نوظهور و مبارزه با اطلاعات نادرست تأکید شده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن گفت : «ناتو در مقابله با اطلاعات نادرست پیشرفت کرده و ما می‌خواهیم همکاری را تقویت کنیم.»

سند برنامه‌ریزی شده بین ژاپن و ناتو یک برنامه مشارکت شخصی شایسته (ITPP) است که جایگزین برنامه مشارکت و همکاری فردی (IPCP) موجود خواهد شد.

در حالیکه برنامه مشارکت و همکاری فردی دفاع سایبری و امنیت دریایی را به عنوان زمینه‌های همکاری اولویت‌دار فهرست می‌کند، برنامه مشارکت شخصی شایسته حوزه‌های جدیدی از همکاری مانند امنیت را اضافه می‌کند.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، ژاپن بر همکاری با ناتو تأکید کرد و گفت که اوضاع امنیتی در اروپا و منطقه هند و اقیانوس آرام به هم مرتبط هستند.

کیشیدا در ژوئن سال گذشته در نشست ناتو در اسپانیا شرکت کرد و اولین نخست وزیر ژاپن شد که در کنفرانس سطح بالای ناتو شرکت کرده است.

ناتو همچنین در حال بررسی ایجاد یک دفتر ارتباطی در ژاپن است که این کشور آسیایی را شریک خود بداند.

در پشت اقدامات برای تعمیق همکاری بین 2 طرف، روسیه و چین قرار دارند که به طور فزاینده‌ای رفتار هژمونیک از خود نشان دهند.

ناتو در مفهوم راهبردی خود که سال گذشته بازنگری شد، اقدامات چین را به عنوان چالش توصیف کرد. استولتنبرگ از چین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست انتقاد کرده است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امورخارجه ژاپن، تهاجم روسیه باعث شد که اروپا برداشت خود از چین را تغییر دهد. وی خاطرنشان کرد : «ما می‌خواهیم روابط همکاری خود را بیشتر تقویت کنیم.»

  • ۰۲/۰۴/۰۶

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">