ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هند واتس اپ را تهدید کرد

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

دولت هند در نامه‌ای از واتس اپ خواسته آپدیت جدید خود را اجرا نکند و همچنین تهدید کرده در صورت عدم همخوانی با قانون فناوری اطلاعات این کشور، علیه پیام رسان اقدام قانونی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته دو منبع آگاه وزارت فناوری هند طی نامه از واتس اپ خواسته تا آپدیت قوانین حریم خصوصی خود را اجرا نکند. طبق این آپدیت واتس اپ اطلاعات کاربران را با فیس بوک و شرکت‌های زیر مجموعه آن به اشتراک می‌گذارد.

در اوایل سال جاری میلادی این اپ اعلام کرد کاربران برای ادامه استفاده پیام‌رسان باید تا ۸ فوریه آپدیت جدید قوانین حریم خصوصی آن را تأیید کنند. اما به دلیل خروج ناگهانی و انبوهی از کاربران واتس اپ، اجرای آن به ماه می به تأخیر افتاد.

طبق نامه وزارت فناوری هند به واتس اپ، در صورتیکه پیام‌رسان بر اساس قانون فناوری اطلاعات این کشور عمل نکند، دولت اقداماتی قانونی علیه آن اتخاد می‌کند. به گفته یکی از منابع آگاه این نامه در تاریخ ۱۸ می ارسال شده و از واتس اپ خواسته شده تا ۲۵ می به آن پاسخ دهد.

البته وزارت فناوری هند تاکنون به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است. اما واتس اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به همکاری با دولت ادامه می‌دهیم و بر آنچه قبلاً گفتیم دوباره تاکید می‌کنیم؛ این آپدیت تأثیری بر حریم خصوصی هیچیک از کاربران ندارد. از سوی دیگر در مهلت اعلام شده (۱۵ می) هیچ حساب کاربری حذف نشده و هیچیک از قابلیت‌های حساب کاربران هندی غیرفعال نشده است.

واتس اپ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در هند دارد و این اپ طرح‌های بزرگی برای گسترش فضای پرداخت دیجیتال از جمله فروش بیمه‌های سلامت دارد. اما فشار دولت برای اجرا نشدن آپدیت جدید، برای پیام‌رسان دردسر ساز خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد دردسرهای آپدیت جدید واتس اپ در هند آغاز شده و رگولاتور آنتی تراست (ضد انحصار) این کشور تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهد.

  • ۰۰/۰۲/۳۱

واتس‌اپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">