ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمهیدات مراقبتی ویژه مشتریان بانک ها به منظور مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.
بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است از آنجایی که اسکناس جزو اصلی ترین راه های انتقال ویروس کرونا است هموطنان عزیز تا حد امکان از ابزار های پرداخت الکترونیکی استفاده کنند.
بانک مرکزی بر رعایت موارد زیر تاکید می کند:
۱. از آنجایی که اسکناس جزو اصلی ترین راه های انتقال ویروس کروناست هموطنان عزیز تا حد امکان از ابزار های پرداخت الکترونیکی استفاده کنید.
۲. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا دستگاه نوبت دهی در شعب از تماس مستقیم با دکمه های آن اجتناب و ضرورتا از دستکش یا دستمال استفاده کنید.
۳. هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.
۴. کارت بانکی و موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای تکمیل فرم های بانکی از خودکار شخصی خود استفاده کنید.
۵. در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز ها و سایر مراکز پر تردد، فاصله خود را با دیگران حداقل به میزان یک متر رعایت کنید.
۶. در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پر تردد خصوصا شعب بانک ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.
۷. تحت هیچ شرایطی، مخصوصا زمانی که به اسکناس دست زده اید، دست خود را به صورت، چشم، بینی و دهان نزنید.

 

دستگاه های الکترونیکی عاملی مهم برای انتقال ویروس کرونا
رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دستگاه های الکترونیکی به ویژه در ادارات و مجتمع ها از عوامل مهم انتقال ویروس کرونا به شمار می زود که باید شهروندان در این خصوص، موارد ایمنی را رعایت کنند.
امیر بهزاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نگهداری صفحات دستگاه هایی نظیر کلید آسانسورها و پوزهای بانکی، صفحه کلید خودپردازها، دستگاه های حضور و غیاب و صفحه کلید لپ تاپ ها و رایانه ها گاهی به مراتب مهمتر از ماسک زدن در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.
وی افزود: علاوه بر آن، ماوس و صفحات زیر ماوس، استامپ ها و حتی صفحه کلید زنگ ورودی منازل نیز می تواند در انتقال این ویروس به افراد نقش داشته باشند از این رو باید در استفاده از آنها نیز نکات بهداشتی را رعایت کرد. 
وی اضافه کرد: در این میان تلفن های همراه به دلیل تماس با دهان و بینی و چشمان فرد از عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا است و شستن دست ها و ضدعفونی کردن تلفن های همراه و صفحات دستگاه های الکترونیکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کروناست.
«بهزاد»، گفت: پیشگیری از بروز بیماری، مهمترین کار برای کنترل این روند است که این پیشگیری باید از خانواده ها و تک تک افراد آغاز شود.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، یک هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۶ نفر جان خود را از دست داده اند.
در آذربایجان غربی نیز ۱۲۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش پنج نفر مثبت اعلام شده بود؛ چهار نفر از این افراد نیز ترخیص شده اند.

  • ۹۸/۱۲/۱۳

ویروس کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">