ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور طی ۴ سال

| سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور، گفت: قرار است هر سال ۲۵ درصد مدارس آموزش از راه دور به بسترهای لازم الکترونیکی مجهز شوند و طی ۴ سال همه تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در مراسم  سالروز مدارس آموزش از راه دور ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: معتقدم نماد تحقق عدالت آموزشی، آموزش از راه دور است.

وی ادامه داد: اکثریت مؤسسان مدارس آموزش از راه دور، معلمان بازنشسته هستند که به عشق تعلیم و تربیت دانش‌‌آموزان این مرز و بوم وارد این حوزه شدند.

زینی‌وند به آموزش الکترونیکی در آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: ۳ مرحله در مناطق زلزله زده کرمانشاه جلسه داشتیم و آموزش الکترونیکی برای دانش‌‌آموزان پیش‌دانشگاهی اجرا شد. 

وی با اشاره به نظارت بر مدارس آموزش از راه دور اضافه کرد: در سال گذشته عملکرد استان‌ها در فعالیت مدارس آموزش از راه دور بررسی شد و کارنامه عملکرد برای برخی استان‌ها صادر شد و امسال کارنامه برای همه استان‌ها صادر می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور زیرمجموعه مدارس غیردولتی است، گفت: همان قوانین حمایتی که برای مدارس غیردولتی وجود دارد برای مؤسسات آموزش از راه دور هم باید ایجاد شود.

وی افزود: آموزش در اداره کل آموزش از راه دور به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری است که عنوان می‌شد مدارس آموزش از راه دور، بیشتر در زمینه حضوری و نیمه حضوری فعال بودند البته از سال گذشته فعالیت در آموزش الکترونیکی شتاب بیشتری گرفت.

زینی‌وند گفت: یکی از کارهای ما هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور است که در استان البرز به صورت پایلوت آغاز کردیم و قرار است هر سال حتما ۲۵ درصد مدارس آموزش از راه دور به بسترهای لازم الکترونیکی مجهز شوند و طی ۴ سال همه تحت پوشش قرار گیرند.

وی به راهبرد کیفیت بخشی به مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ آموزش از راه دور در جهت جذب بازمانده از تحصیل باید کارگروهی تشکیل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">