ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات رسمی موبایل 400 درصد رشد کرد

| چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار عکسی از آمار واردات گوشی های تلفن همراه در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: واردات گوشی تلفن همراه از مبادی رسمی400 درصد رشد کرد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود با ارایه آماری از تاثیرهای اجرای طرح ثبت گوشی تلفن همراه نوشت: واردات انواع گوشی از مبادی مجاز رشد 400 درصدی و گوشی های ساخت شرکت اپل به صورت خاص رشد هزار درصدی را نشان می‌دهد.
آذری جهرمی به نمایندگی از همه دست اندرکاران اجرای طرح رجیستری در دولت به ویژه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از همه مردم در همراهی برای مقابله با پدیده ناپسند و خسارت آور قاچاق، تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری گوشی تلفن های همراه طرحی است که در آن گوشی های تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده است، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، این شماره سریال‌ها با زیرساخت های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند و اگر از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">