ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات مسافری آیفون ۱۴ ممنوع شد

| سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

در روز‌های اخیر بخشنامه‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی در رابطه با ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه آیفون ۱۴ ساخت شرکت اپل به صورت مسافرتی و پستی منتشر شده بود.

براساس بخشنامه گمرک، واردات مسافری و پستی آیفون ۱۴ به کشور از اول اسفند ۱۴۰۱ ممنوع است. این بخشنامه از سوی مدیر کل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران به تمام گمرک‌های تابعه ابلاغ شده بود.

در این بخشنامه آمده «با توجه به نامه ۱۹ بهمن ماه سازمان توسعه تجارت و نامه ۱۲ بهمن سازمان مذکور، از تاریخ ۱۴۰۱.۱۲.۱ گوشی تلفن همراه با نشان تجاری اپل مدل ۱۴ و کلیه مدل‌های بعد از آن جزء لیست کالا‌های مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور نیست.»

در روز‌های اخیر همزمان با انتشار این بخشنامه برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه به غیر اصل بودن بخشنامه یا شیطنت رسانه‌ای برخی واردکنندگان مطرح شده بود.

دانشجو در گفت‌وگو با علی وکیلی مدیر کل دفتر واردات گمرک کسب اطلاع کرد که این بخشنامه صادر شده و اصیل است. هم چنین وکیلی توضیح داد که این تصمیم با نامه و خواست سازمان توسعه و تجارت از زیر مجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شده و گمرک در این رابطه صرفا اجرا کننده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که اصلی‌ترین دلیل این تصمیم محدودیت‌های ارزی کشور و ارزبری بالای این گوشی لوکس است.

  • ۰۱/۱۱/۲۵

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">