ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات ATM محدود شد

| پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، ۰۱:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

احمد کریمی صفت با اشاره به مصوبه دولت برای محدودکردن ورود تجهیزات دستگاه های خودپرداز بانکی به کشور پیش بینی کرد:‌در راستای پشتیبانی از تولیدات داخلی ،‌ تا پایان سال 88 تمام نیاز کشور در بخش دستگاه های خودپرداز در داخل تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهرعضو کارگروه بانکداری نوین در نشست مطبوعاتی با بیان این که کارگروه بانکداری نوین از مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این کارگروه فعالیت بانک ها در سه بخش کارت های بانکی، دستگاه های خودپرداز و pos ها را مد نظر قرار داد.

احمد کریمی صفت تعداد کارت های صادرشده سیستم بانکی تا مردادماه سال جاری را 16 میلیون، دستگاه های خودپرداز را 6 هزار و پایانه های فروش را 110 هزار عنوان کردو اظهارداشت: براساس آخرین آمار تعداد کارت های بانکی با رشد 30 درصد به 21 میلیون، دستگاه های خودپردازبا رشد 27 درصد به 7 هزارو 300وپایانه های فروش با رشد 85 درصد به 180رسید.

وی اهداف کل مجموعه سستم بانکی ، دولت و سیاست بانکی مرکزی در زمینه بانکداری الکترونیک در هر بانک را در سه فاز کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ذکر کرد و افزود: براساس این اهداف باید نسبت تعداد کارت های بانکی به خودپرداز ها در پایان سال 88 به دو هزار برسد.

عضو کارگروه بانکداری نوین یکی دیگر از اهداف بانکداری نوین را رسیدن تعداد کل کارت های صادره به تعداد افراد جامعه عنوان کرد و گفت: به عبارت دیگر باید تا پایان سال 88، تعداد کارت های بانکی به 75 میلیون افزایش یابد.

کریمی صفت یش بینی کرد تعداد دستگاه های خودپرداز به تعداد جمیعت به 35 دستگاه و تعداد پایانه های فروش نیز به 870 افزایش یابد.

وی یکی از چالش های عمده چند ماه گذشته بانکداری نوین را تولید دستگاه های خودپرداز بانکی در کشور دانست و تصریح کرد: چند شرکت داخلی شروع به ساخت این دستگاه ها کرده و با چند بانک نیز قراردادهایی را منعقد نموده اند.

به گفته وی دولت به منظور محکم کردن پشتوانه داخلی سازندگان این دستگاه ها در کشور با صدور مصوبه ای ورود تجهیزات این دستگاه ها به کشور را محدد کرده است.

عضو کارگروه بانکداری نوین اظهارامیدواری کرد که در پایان سال 88 هیچ دستگاه خودپردازی از خارج کشور وارد نشود و تمام نیازها در این بخش از طریق تولیدات داخلی تامین شود

  • ۸۵/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">