ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دادگستری آمریکا هشدار داده حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، وزارت دادگستری آمریکا گفته حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند و لازم است این شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

پیشتر هم رسانه‌ها گزارش داده بودند کاخ سفید از شرکت‌ها خواسته به منظور محافظت بهتر از خودشان در برابر حملات سایبری اقدام فوری انجام دهند.

مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت داغ شده است. 

کاخ سفید چند روز پیش از شرکت‌های خصوصی خواست «گام‌هایی فوری» برای محافظت بهتر از خودشان در برابر چنین حملاتی بردارند.

«آنی نوبرگر»،  معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور سایبری در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌‌های خصوصی، مبارزه با حملات سایبری را جزو اولویت‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته اما گفته بخش خصوصی نیز از وظایف و مسئولیت‌های مهمی در این زمینه برخوردار است.

کاخ سفید در این نامه که به رویت روزنامه واشنگتن‌پست رسیده به شرکت‌ها چندین توصیه کرده و از جمله از آنها خواسته از داده‌هایشان فایل پشتیبان تهیه‌ کنند.

نوبرگر در این نامه نوشته است: «همه سازمان‌های باید بدانند که هیچ شرکتی فارغ از اندازه یا مقرش از حملات باج‌افزاری در امان نیست.»

اخیراً رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مسافرت دریایی در ایالت ماساچوست هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

«شرکت خدمات مسافرت دریایی ماساچوست» که خودش را بزرگترین شرکت ارائه‌دهتده خدمات روزانه تفریحی-باری از منطقه «دماغه کاد» (Cape Cod) به جزایر مجاور ماساچوست معرفی می‌کند چهارشنبه هفته گذشته هدف این حمله قرار گرفت.

این جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا است که ارائه خدمات لوجستیکی در این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

این حمله در شرایطی انجام شده که رسانه‌های آمریکا یکشنبه هفته گذشته گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

  • ۰۰/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">