ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری سیم کارت اعتباری دولتی از سال 86

| دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات گفت: به زودی واگذاری سیم کارت اعتباری تالیا در 5 شهر بزرگ کشور آغاز می شود.

" وفا غفاریان " رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار موج، با بیان مطلب فوق گفت: سیم کارتهای اعتباری تالیا به میزان 50 درصد از تعداد در نظر گرفته شده برای واگذاری در 5 شهر بزرگ کشور به زودی آغاز می شود و چنانچه تالیا در زمینه فنی با مشکلی روبرو نشود تمامی واگذاری ها در اولین فرصت ممکن انجام می شود.

وی در خصوص زمان واگذاری سیم کارت اعتباری از سوی مخابرات افزود: ما امیدواریم در پیش فروش بعدی سیم کارتهای اعتباری را واگذار کنیم.

" غفاریان " تصریح کرد: مرحله بعدی ثبت نام یا در اواخر سال جاری صورت می گیرد یا در اوایل سال آینده که آن هم به شرط گرفتن مجوز از دستگاههای مسوول می باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ندادن مجوز برای واگذاری سیم کارتهای اعتباری از سوی شورای اقتصاد وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: ما در این زمینه نا امید نیستم و این قضیه را نیز به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: بازارسیاه سیم کارت تلفن همراه زمانی ایجاد می شود که عرضه کمتر از تقاضا باشد که البته درروزهای اخیر شاهد بوده ایم که قیمت سیم کارت اپراتور اول به قیمتی منصفانه در بازار آزاد رسیده و ما سعی می کنیم در وزارتخانه ICT این قیمت را روز به روز کاهش دهیم .

وی در خصوص مطالبی که تحت عنوان سنگ اندازی مخابرات برای عدم ارایه خدمات مطلوب بر سر راه تالیا، گفت: زمانی که 57 درصد از درآمد اپراتور اعتباری تالیا به وزارتخانه ICT می رسد دلیلی وجود ندارد که ما خود بخواهیم برای پیشرفت پروژه تالیا سنگ اندازی کنیم و هر چه تالیا دیرتر به وضعیت مطلوب برسد مطمئنا ما بیشتر از آنها ضرر خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: میزان حمایتی که ما از اپراتور اعتباری تالیا در زمینه افزایش ظرفیت در شهر تهران و دیگر شهرها می کنیم به هیچ عنوان کمتر از پیگیری واگذاری 8 میلیون سیم کارت در مدت زمان متعهد شده نیست و نخواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب به اپراتور اعتباری تالیا باید کمک شود تا هر چه سریعتر به ظرفیت 2 میلیون مشترک متعهد شده برسد.

وی عمده مشکل تالیا در زمینه عقب افتادگی از زمان برنامه را به شرکتهای همکار تالیا مرتبط دانست و افزود: طبق گزارشات وصولی ما این شرکتها آن طور که باید با تالیا همکاری نکرده اند و اگر این شرکتها مطابق آن چیزی که در برنامه پیش بینی شده بود عمل می کردند در حال حاضر تالیا وضع بهتری داشت.

" غفاریان " اظهار کرد: البته ما نیز از طریق وزارتخانه به این شرکتها فشار آوردیم تا به تعهدات خود عمل کنند که البته شواهد گویای این است که وضعیت تالیا در زمینه پیشرفت پروژه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

گفتنی است؛ اپراتور اعتباری تالیا از اواخر سال گذشته در شهرهای مشهد، تبریز، زاهدان، سمنان، قزوین، زنجان، ایلام، قم و همدان به دارندگان سیم کارتهای اعتباری اقدام به سرویس دهی کرده است و در حال حاضر هم هر یک از دارندگان سیم کارت تالیا می تواند در شهرهای ذکر شده از این سیم کارتها استفاده کند.

این در حالی است که به عقیده کارشناسان تالیا توانایی ارایه سرویس مطلوب در شهرهای ذکر شده را دارد و آماده ارایه سرویس می باشد حال چرا رییس هیات مدیره مخابرات از 5 شهر بزرگ کشور برای واگذاری سیم کارت تالیا نام می برد خود جای سوال دارد.

به عقیده کارشناسان حوزه مخابرات با توجه به اینکه دراین روزها مخابرات اقدام به برگرداندن پول دریافتی ثبت نام کنندگان بهمن ماه گذشته کرده است این احتمال وجود دارد که چنانچه اعلام شود که تالیا در کدام شهرها و در چه زمانی اقدام به واگذاری سیم کارت اعتباری می کند این امر موجب تشدید موج باز پس گیری وجوه پرداختی از سوی مردم شود.

شایان ذکر است که در ثبت نام اخیر موبایل در بهمن ماه سال گذشته تعداد ثبت نام کنندگان موبایل در شهر تهران با کاهشی 50 درصدی روبرو بوده و این در حالی است که در دیگر شهرهای کشور با افزایش 50 درصدی تقاضا روبرو بوده ایم که کارشناسان علت این امر را سرویس دهی مطلوب تالیا در شهر تهران عنوان کرده اند.

  • ۸۵/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">