ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری شرکتهای مخابراتی ابهام دارد

| يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

براساس مصوبه اخیر دولت در خصوص واگذاری شبکه های مخابراتی از طریق بورس، اتخاذ تصمیم در خصوص ودایع و عدم تبیین «شبکه های مادر مخابراتی» دو چالش بزرگ این مصوبه است.

به گزارش فارس، براساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ،« شبکه های مادر مخابراتی» ازامر واگذاری مستثنی شده‌اند و این شبکه ها باید ابزاری توانمند برای دولت جهت اجرای بند «هـ» سیاستهای کلی مذکور مانند جلوگیری از نفوذ و سیطرة بیگانگان بر اقتصاد ملی و استمرار سرویس دهی به مجموعه های حساس کشور مانند بخشهای نظامی ، انتظامی و امنیتی باشند که در مصوبه دولت با واگذاری 33 شبکه مخابراتی کشور، عملاً از تحقق بند«هـ» سیاستهای کلی صرفنظر گردیده است و قطعاً کشور در آینده با مخاطرات بسیاری روبرو خواهد شد.

یک کارشناس مخابرات در گفت و گو با خبرگزاری فارس ضمن تاکید بر رعایت نظر مقام معظم رهبری در شناسایی شبکه های مادر مخابراتی افزود: مدیریت شرکت مخابرات ایران باید براساس دلایل کارشناسی و اخذ نظر تمامی مدیران مخابراتی کشور ، موضوع مهم اجرای سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی را دنبال می‌کرد و از هرگونه اقدام شتــاب زده خــودداری می کرد. در این راستا شناسایی شبکه مادر مخابراتی در هریک از شبکه های مخابراتی اعم از ثابت ، سیار و دیتا از اهمیت خاصی برخورداراست مضافاً بر این که شبکه زیرساخت نیز به عنوان شبکه مادر مخابراتی زیرساخت است.

این کارشناس مخابراتی تاکید کرد: در خصوص ودایع مشترکان از منظر حقوقی ، مشترکان شرکای مخابرات در تجهیزات منصوبه مخابراتی بوده و دولت به عنوان یک طرف شراکت نمی تواند بصورت یکطرفه اتخاذ تصمیم نماید وسهم هریک ازشرکاء (مشترکان) را راساً و براساس مبالغ پرداختی در سالیان گذشته و بدون به روز کردن مبالغ با توجه به تورم واقعی سالیانه و جلب رضایت مشترکان ، تعیین کند، این موضوع نیاز به قانون و اخذ رای اکثریت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

  • ۸۵/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">