ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش به تشریح امکانات و ظرفیت‌های سامانه هدایت، شیوه تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی و نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی طرح هدایت پرداخت.

جواد حسینی اظهار کرد: طرح هدایت شامل چند محور اصلی است و شناسایی دقیق دانش‌آموزان نیازمند به تفکیک منطقه، مدرسه و جنسیت اولین محور طرح هدایت است که این کار از طریق شناسایی دانش‌آموزان نیازمند از طریق مدیر و شورای مدرسه و بارگذاری اطلاعات در سامانه طرح هدایت امکان‌پذیر شده است.

وی افزود: سامانه طرح هدایت با راهبری فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس hedayat.medu.ir در دسترس همه خیرین، خانواده‌ها، رؤسای ادارات و مدیران مدارس قرار دارد و در مرحله اول ادارات کل استان‌ها باید از طریق دسترسی که به مدیران مدارس داده شده است اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند را به‌روزرسانی نمایند.

وی تصریح کرد: کمک خیرین به دانش‌آموزان کم‌برخوردار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی از طریق سامانه هدایت امکان‌پذیر است و خیرین می‌توانند با انتخاب یک یا چند مدرسه به تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی به‌ویژه تبلت کمک کنند.

حسینی محور دوم طرح هدایت را تأمین منابع ۳ میلیون تبلت دانست و گفت: در تفاهم‌نامه با استانداری‌ها یک میلیون و ۷۰۰ هزار تبلت تعهد شده است و مؤسسات عمومی و غیردولتی نیز تعهد تأمین یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۹۱۵ تبلت را داده‌اند.

وی گفت: در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای طرح هدایت دیده شده است که از این طریق نیز ۱۲۵ هزار تبلت تأمین خواهد شد و در مجموع تاکنون تأمین ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تبلت با اعتبار ده‌هزار میلیاردی تعهد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون و در قالب طرح هدایت ۲۸۵ هزار تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

 حسینی با بیان اینکه محور بعدی طرح هدایت نحوه تأمین تبلت‌ها است اظهار کرد: تأمین تبلت‌ها با محوریت شرکت صنایع آموزشی و از طریق همکاری با ۷ شرکت داخلی این تبلت‌ها از طریق تولیدات داخلی و واردات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر واردات تبلت، خط تولید تبلت شرکت صنایع آموزشی نیز هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: ادارات کل استان‌ها در خصوص نحوه تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی از مشاوره شرکت صنایع آموزشی بهره لازم را ببرند.

معاون وزیر محور بعدی در طرح هدایت را تبلیغات دانست و گفت: تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی طرح هدایت از طریق عقد تفاهم‌نامه به شرکتی معتبر واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی و انجام کلیه امور مرتبط با تولید محتوای تبلیغی و اطلاع‌رسانی، ترویج، تبلیغ و عمومی‌سازی با بهره‌گیری از کلیه رسانه‌های دیداری و شنیداری، فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، برگزاری رویدادها، اجرای نشست خبری به‌منظور جلب حمایت مادی و معنوی و حداکثرسازی مشارکت مردمی در تأمین وسایل هوشمند آموزشی و تجهیزات و امکانات و سایر نیازمندی‌های موردنظر وزارت آموزش‌وپرورش از جمله تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند و جلب و جذب خیرین، شرکت‌ها، مؤسسات و نهادها، کارخانه‌ها و صنایع بزرگ در اجرای این طرح از طریق ایفای مسئولیت اجتماعی برعهده شرکت می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی و استفاده از تجهیزات هوشمند آموزشی توسط دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است اظهار کرد: اینترنت و فضای مجازی در سه بعد به‌عنوان ابزار، محتوا و عمل ارتباطی آسیب‌زا است و صیانت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی از جمله دغدغه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، وی گفت: طراحی نرم‌افزارهای کنترلی ویژه والدین، طراحی ۱۰ میلیون سیم‌کارت دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و واگذاری آن از اول مهرماه، تولید تبلت‌های داخلی با سیستم‌عامل دانش‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های اندیشیده شده وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه صیانت از آسیب‌های فضای مجازی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">