ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود موضوع فضای مجازی به کتب درسی

| سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ورود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به مدارس، گفت: اکنون دیگر نشریه دیواری در مدارس نداریم و نشریه مجازی جایگزین آن شده است.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آموزش و پرورش در موضوع فضای مجازی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب چه رویکردی را دنبال می‌کند؟»، اظهار داشت: بیشتر تأکیدات رهبر معظم انقلاب در موضوع فضای مجازی مربوط به وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی بود.

وی افزود: از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ایجاد زمینه حضور نوجوانان و جوانان در موضوع فضای مجازی است، اما امکانات در دست وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است که باید تحول در هر دو دستگاه با نگاه به نوجوان ایجاد شود.

کفاش با بیان اینکه بخش اعظمی از نوجوانان و جوانان در آموزش و پرورش هستند، خاطرنشان کرد: باید از این پتانسیل موجود بهره‌برداری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش را در مدارس توسعه داده‌ایم، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزش مجازی و سواد رسانه‌ای تقریباً در آموزش و پرورش فراگیر شده است و اغلب استان‌ها و مناطق، این دوره‌ها را برگزار می‌کنند و معتقد هستیم سواد رسانه‌ای که بالا برود، توقع مصرف بیشتر می‌شود و مخاطب هر چیزی را مصرف نمی‌کند.

وی به ورود شبکه‌های اجتماعی به آموزش و پرورش اشاره و گفت: اکنون مراحل هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط در حال انجام است و امیدواریم حوزه شبکه‌های اجتماعی به زودی فعالیت خود را آغاز کنند؛ همچنین تقویت شبکه رشد را سازمان پژوهش در دستور کار دارد.

به گزارش فارس کفاش به یک طرح ملی در حوزه فضای مجازی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: «شهد» به عنوان شبکه گسترده هدایت دانش است که صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت ملی راه‌اندازی می‌کند و مراحل مدیریتی آن انجام شده است و امیدواریم مراحل بعدی آن نیز شکل گیرد.

وی تأکید کرد: ورود موضوع فضای مجازی به کتب درسی دانش‌آموزان تحت عنوان کتاب «کار و فناوری» برای پایه‌های هفتم و هشتم به عنوان درس بوده و قدم بزرگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع فضای مجازی وارد مسابقات فرهنگی و هنری شده است، اظهار کرد: اکنون دیگر نشریه دیواری در مدارس نداریم و نشریه مجازی داریم؛ یعنی بچه‌ها به جای اینکه نشریه مقوایی و کاغذی درست کنند، اکنون نشریه مجازی تهیه می‌کنند.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا به نظر شما استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مدارس به عنوان تیغ دو لبه محسوب نمی‌شود؟»، تصریح کرد: خیر، کنترل شده آن مشکلی ندارد.

وی افزود: به همین دلیل است که تأخیر دارد و اگر نه این امکان وجود داشت که ظرف یکی، دو ماه، آن را راه بیندازیم؛ الزامات آن را باید دقت کنیم و از سر تیم و سردبیرهای آموزش دیده استفاده کنیم و از دانش‌آموزان نخبه در این مسیر استفاده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">