ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات از اپل شکایت می‌کند؟

| جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۱ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نسبت به حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور واکنش نشان داد و از پیگیری حقوقی این موضوع گفت.

 برخی کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی از مدتها پیش خبر حذف برنامه‌هایشان از فروشگاه برنامه‌های اپل را می‌دادند و ظاهراً این رویه همچنان ادامه‌دار است که برخی اپلیکیشنهای دارای گردش مالی نیز از اپ استور حذف شده‌اند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که مقامات اپل آن را مربوط به تحریمها کرده و طی مکاتباتی که از سوی کسب‌وکارهای آنلاین با آنها صورت گرفته، گفته‌اند که اپ استور نمی‌تواند از اپلیکیشنهای کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا میزبانی کند.

همان‌طور که گفته شد با توجه به ادامه‌دار بودن این رویه، پای وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به میان کشیده شد تا در این باره اظهارنظر کند.

محمد جواد آذری جهرمی طی توییتی در صفحه شخصی توییترش نوشت:

«11 درصد سهم بازار گوشی ایران متعلق به اپل است. احترام به حقوق مصرف کننده امروزه یک اصل است که اپل رعایت نکرده؛ حذف اپها را پیگیری حقوقی می‌کنیم».

به گزارش تسنیم، البته هنوز مشخص نیست رویه پیگیری حقوقی به چه‌شکل خواهد بود اما باید در نظر داشت که این اتفاق جدیدی نیست و شرکتهای فناوری آمریکایی با وجود اینکه بازار مصرفی ایران را برای خود بِکر می‌دانند اما بارها به‌بهانه تحریمها، کاربران ایرانی را از دریافت خدمات منع کرده‌اند.

 

اپل: به دلیل تحریم‌ اپ‌های ایران را حذف می‌کنیم
شرکت اپل اعلام کرده است که در راستای انجام قوانین مربوط به تحریم‌های ایران، اپ استور این شرکت نمی‌تواند برنامه‌های ایران را در خود جای دهد.
شرکت اَپل در پیغامی به برخی شرکت‌های برنامه‌نویس ایران اعلام کرد: در راستای قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اَپ استور اَپل نمی‌تواند برنامه‌های ایران مربوط به گوشی‌های آیفون را در خود جای دهد یا اقدام به توزیع آنها کند. هم‌چنین این شرکت اعلام کرد که نمی‌تواند با برنامه‌نویسان ایرانی داد و ستد داشته باشد.
 پیش‌تر نیز در روز پنج‌شنبه اَپل برخی برنامه‌های ایرانی مثل اسنپ و برنامه‌های سفارش غذا و خرید آنلاین ایرانی را از اپ استور خود حذف کرد.
تام نئومایر، سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با نیویورک تایمز صحت این پیام را تایید کرد، اما اظهارنظری در این‌باره انجام نداد.

نظرات  (۱)

ممنون بایت اطلاعات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">