ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات بهترین عملکرد در خصوصی سازی دارد

| چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهترین عملکرد را در زمینه خصوصی سازی دارد.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا فولادگر" در مراسم افتتاح پروژه ترانزیت ارتباطات شمال ـ جنوب و پروژه شبکه مستقل سیگنالینگ سراسری شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: وظیفه وزارتخانه فراهم کردن شرایط و بستر مناسب برای تحقق خصوصی است که این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به واگذاری شرکت مخابرات گفت: البته نمایندگان مجلس در این موضوع حرف دارند ولی متوجه هستند که واگذاری مخابرات به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده است.

فولادگر با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در زمینه توسعه تلفن ثابت و اینترنت گفت: در زمینه توسعه تلفن ثابت و ضریب نفوذ تلفن ثابت جلوتر از برنامه‌های توسعه قرار داریم ولی در اینترنت از برنامه عقب هستیم.

وی سهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی را اندک خواند و افزود: از 300 میلیارد دلار صادرات کشور کره جنوبی در سال 2007 حدود 75 میلیارد دلار آن به بخش فناوری اطلاعات اختصاص داشت یعنی یک چهارم سهم صادرات این کشور به فناورری اطلاعات تعلق داشت بنابراین ما باید به این موضوع و جایگاه کشورمان در منطقه توجه کنیم.

فولادگر اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر تکلیف تصدی‌گری و حاکمیتی در شرکت پست از هم تفکیک و بخش تصدی گری پست به بخش خصوصی واگذار شود.

رییس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 ادامه داد: در بحث اپراتور سوم نیز امیدواریم هرچه زودتر کارهایش انجام شود و در این زمینه باید به جلب مشارکت خارجی نیز توجه کرد.

فولادگر در زمینه جلب مشارکت خارجی نیز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی منطبق با سیاست‌های اصل 44 بوده و برای رسیدن به افق 1404، راهی جز جلب سرمایه‌گذاری خارجی نداریم، تاکید کرد: باید به نقش اساسی ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آن توجه داشته باشیم و فناوری‌ اطلاعات را در تمام وزارتخانه‌ها حاکم کنیم تا کل کشور تحت فضای این فناوری قرار بگیرد و به اهداف شاخص‌های توسعه و عدالت‌محوری برسیم.

  • ۸۹/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">