ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات خارجه و وزارت ارتباطات داخله

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

شبنم کهن چی-خبرگزاری فارس و پیش از آن مهر در یک ماه گذشته طی انتشار اخبار کوتاهی به من کمک کردند تا یقین کنم «ارتباطات» نام برازنده ای برای وزارتخانه ای است که واعظی وزیرش است. شما نگاه کنید به یادداشت کوتاه فارس یا تقویمی که مهر از دیدارهای خارجی آقای وزیر منتشر کرده تا متوجه شوید این وزیر قَدَر چطور در حوزه های مختلف با افراد متفاوت ارتباط برقرار می کند. وزیر محبوب ما آنقدر مهارت های ارتباطی اش خوب است که رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان، ایران و اندونزی، ایران و فیلیپین و ایران و بلغارستان است.
به هر حال ارتباطات، ارتباطات است. وزیرمان با همتایان و سفرای کشورهایی مانند چین، اتریش، ایتالیا و مجارستان، ارمنستان، ویتنام و افغانستان نیز ارتباط خوبی برقرار کرده است. وی به حدی دارای مهارت و جایگاه است که کلنگ پل ریلی ایران و آذربایجان را هم زده است. اینجا، در این کلنگ زنی ایشان با یک تیر دو هدف را زده اند؛ ارتباط از طریق گپ وگفت با مسوولان آذربایجان، ارتباط از طریق ریل با آذربایجان. که این خودش حاوی اهمیت زیادی است.
مرد پر کار کابینه تلاش می کند در راس هیات های اقتصادی و البته در دیدار با وزرای امور خارجه حتی گردشگری هر طور شده صحبت از ICT را به میان بکشد و درخواست همکاری در زمینه ارتباطات، فناوری و مخابرات  را مطرح می کند. شما فکر می کنید کار آسانی است؟ خودتان را بگذارید جای آقای وزیر ببینید چقدر سخت است هنگام کلنگ زنی پل ریلی ایران و آذربایجان شما از اینترنت و زیرساخت و ماهواره و مخابرات صحبت کنید. لذا اینطوری نباشید که دور نشسته باشید و بگویید... . 
با توجه به مهارت آقای محمود واعظی به نظرم ایجاد یک وزارتخانه دیگر در کنار وزارت ارتباطات فعلی الزامی است؛ وزارت ارتباطات خارجه که کسی بهتر از آقای واعظی نمی تواند اداره اش کند و وزارت ارتباطات داخله. برای اینکه حقی از زحمات آقای وزیر ناحق نشود و ایشان هم از زیر بار فشار موجود بیرون کشیده شود، به هر حال بهتر است کسی هم به فکر اختلالات اینترنت در داخل کشور باشد. همچنین به فکر سر و سامان دادن به امور زیرساختی و حل مشکلات مربوط به داخل باشد. ظلم است اگر با این حجم از درگیری های سنگین آقای وزیر ارتباطات از وی بخواهیم کمی هم به ما برسد.
البته کمی که بهتر فکر می کنم می بینم بهتر است در راستای کوچک کردن بدنه دولت و ره گیری پیام رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، وزارت امور خارجه، اقتصاد و جهاد کشاورزی را با وزارت ارتباطات ادغام کنیم و وزارت معظمی بسازیم تحت عنوان وزارت خارجه و امور مربوط. اینطوری از تمام ظرفیت های فعلی یک جا استفاده می کنیم.(منبع:فناوران)

  • ۹۵/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">