ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات و روزهای قابل پیش‌بینی

| شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - این روزها درگیر شدن وزارت ارتباطات با مسایلی، این وزارتخانه را ناچار به صدور تکذیبیه‌ها و جوابیه‌های مختلفی کرده است. فارغ از این که فشارهای وارده به وزارت ارتباطات با «اهداف محض سیاسی» صورت گیرد، این وزارتخانه باز هم ناچار به رفتارهای واکنشی شده است.

به هر حال زمانیکه حساسیت‌ها و پاشنه‌آشیل‌ها تا حد زیادی روشن و قابل پیش‌بینی بوده و هستند، عدم اتخاذ سیاست‌های کنشی و اقناعی از سوی این وزارتخانه، امروز باز هم زمینه‌‌ساز برخی فشارها به این بخش از دولت شده که فردا نیز می‌تواند باز هم تکرار و تکرار شود.

حال آنکه این وزارتخانه سال گذشته تجربه مشابهی در جریان اعطای کارت زرد از سوی مجلس را داشته است. موضوعی که در همان زمان نیز نگارنده آن را تا حد زیادی قابل اجتناب می‌دانست.

لیکن حالا و بار دیگر مقدمات و شرایط به سمتی می‌رود که اگر دیر یا زود پای وزیر ارتباطات را به مجلس باز کند، چندان جای تعجب ندارد.

شاید هم چالش‌های اخیر رو به خاموشی گراییده و آب‌ها از آسیاب بیفتد، اما عدم اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و سروسامان ندادن به برخی مسایل، باز هم می‌تواند به مثابه آتش زیر خاکستری تلقی شود که شاید روز دیگر سرباز کرده و دامن ایشان را بگیرد.

وزارت ارتباطات همانطور که پیش از این بارها ذکر شده و به سهولت حتی از بیرون قابل مشاهده و پیش‌بینی بوده و هست، از جهات مختلفی همچنان آسیب‌پذیر است. از ابتدایی‌ترین مسایل یعنی نداشتن رویکرد کلان و مناسب رسانه‌ای گرفته تا تنگناهای بودجه‌ای و انتظارات بیرونی در بخش.

نکته دیگر آنکه درون این وزارتخانه نیز نوعی عدم یکپارچگی دیده می‌شود که این موضوع نیز دلایل خاص خود از جنبه‌های سیاسی گرفته تا اقتصادی و رویکردی دارد.

به هر تقدیر این روزها و در کلان کشور به واسطه چالش‌های ناشی از تحریم‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های وابسته به دولت با مشکلات زیادی از کمبود بودجه و تزاید انتظارات ناشی از دوران پساتوافق مواجه هستند، اما این که برخی کمتر و برخی بیشتر زیر تیغ انتقادات قرار می‌گیرند، به نوع برخورد و ظرافت‌ در برخی رفتارهای ایشان باز می‌گردد. کما این که برای مثال در حوزه بهداشت با وجود هزار و یک مشکل و تنگنای ریز و درشت، وزیر بهداشت با برخی اقدامات توانسته مقبولیت، نوعی مصونیت و پایگاه عمومی خوبی برای خود ایجاد کند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">