ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: از 500 میلیون تومان بودجه‌ی مصوب تکفا برای وزارت کشور در سال 83 تا به امروز هنوز هیچ مبلغی از تکفا به ما اختصاص داده نیافته است.

“رضا رحیمی“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برای پروژ‌های IT وزارت کشور در سال 83 در حدود 11 میلیارد تومان درخواست دادیم و از آن مبلغ درخواستی 500 میلیون تومان تصویب شد، گفت: به جرات می‌گویم کم‌بهره‌ترین دستگاه از منابع تکفا وزارت کشور است.

وی درباره‌ی پروژه‌های IT وزارت کشور در سال 83 گفت: پروژه‌های متعددی از جمله «تجهیز و تکمیل سایت اصلی وزارت کشور، سیستم‌های شهرسازی در شهرداری‌های کشور، سیستم جامع انتخابات، طرح جامع فناوری اطلاعات وزارت کشور در سازمان‌های وابسته و معماری اطلاعات وزارت کشور» از مهم‌ترین پروژه‌ها محسوب می‌شوند.

رحیمی با تاکید بر اینکه وزارت کشور یک وزارتخانه‌ی محوری است و مسؤولیت اصلی امنیت، توسعه‌ی سیاسی و انتخاباتی را عهده‌دار است، اظهار داشت: هماهنگی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و راهبری آن‌ها به عهده‌ی وزارت کشور است و در این راستا با توجه به توسعه‌ی ICT باید منابع لازم در اختیا ما قرار بگیرد تا بتوانیم کارها و پروژه‌های لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: فرمانداری‌ها؛ به عنوان نماینده‌ی عالی نظام در مراکز استان‌ها هستند که باید از قوی‌ترین و فنی‌ترین سیستم‌های کاربردی برخوردار باشند که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات وزارت کشور نتوانسته به این امر مهم بپردازد. بنابراین انتظار داریم در توزیع اعتبارات بین وزارتخانه‌های مختلف به این موضوع توجه شود تا وزارت کشور با این ماموریت‌های اصلی که دارد بتواند به حرکت اصلی خود ادامه دهد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، با بیان اینکه پیرامون دریافت اعتبارات با شورای عالی اطلاع‌رسانی مکاتبه‌ی رسمی را انجام داده‌ایم، ابراز داشت: امیدواریم به میزان بودجه‌ی درخواستی وزارت کشور و اختصاص آن به این وزارتخانه در سال 84 توجه و اهمیت بیشتری داده شود چون تا کنون پروژه‌هایمان را با استفاده از امکانات و منابع وزارت کشور انجام دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های IT وزارتخانه در سال 84 در حدود 12 میلیارد تومان درخواست کردیم که پروژه‌ها و شرح خدمات ما نیز آماده شده و امیدواریم به این وزارتخانه در سال جدید توجه بیشتری شود.

  • ۸۴/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">