ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر ارتباطات در مجلس به منظور نشست برای وصل شدن اینترنت خطوط تلفن همراه خبر داد.
اینترنت

رمضانعلی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به قطع بودن اینترنت خطوط تلفن همراه، عنوان کرد: وزیر ارتباطات فردا(دوشنبه 4 آذر) برای ارائه توضیحاتی در خصوص زمان وصل شدن اینترنت خطوط تلفن همراه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد آمد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینترنت خطوط تلفن همراه در شرایط عادی وصل خواهد شد که این شرایط را شورای عالی امنیت ملی کشور تشخیص می‌‎دهد، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از شبکه تحت پوشش، به اینترنت بین الملل متصل شده و فقط موضوع اینترنت خطوط تلفن همراه همچنان بلاتکلیف است.

سبحانی فر درباره خسارتی که در این مدت از طریق قطع بودن اینترنت به مردم وارد شده است، گفت: در این زمینه از اپراتورهای تلفن همراه خواسته شده زمان بسته‌های اینترنتی را به میزان قطع ارتباط، تمدید کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این، در نشست فردا با وزیر ارتباطات، گزارشی از شبکه ملی اطلاعات نیز به نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره پیش بینی خود در خصوص زمان وصل شدن اینترنت خطوط تلفن همراه، گفت: در این زمینه با توجه به اینکه تصمیم گیرنده شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیرنده است، نمی‌توان پیش بینی دقیقی ارائه کرد.

 


اقدامات کافی برای گسترش اینترنت ملی انجام نشده است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما باید در زمینه اینترنت، الگوی شرق آسیا را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که در این الگو، فراگیری اینترنت ملی با ارتباط کامل با اینترنت بین‌المللی وجود دارد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خانه‌ملت، با تأکید بر اینکه گسترش اینترنت ملی باید ضمن حفظ اینترنت بین‌المللی باشد، گفت: ما باید در زمینه اینترنت الگوی شرق آسیا را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که در این الگو، فراگیری اینترنت ملی با ارتباط کامل با اینترنت بین‌المللی وجود دارد و البته لازم است که اقدامات صیانتی در این باره در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: پیام رسان چینی «وی‌چت» شرایطی را برای بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت این کشور ایجاد کرده است که هیچ‌گونه نیازی به ارتباط جدید اینترنتی ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما علی‌رغم آنکه بیش از سایر کشورها شعار «اینترنت ملی» داده می‌شود، اما تاکنون به خوبی در این زمینه عمل نشده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعاً با قطع ارتباط، مشکل ما در این زمینه حل نمی‌شود، افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که ایران از لحاظ شاهراه ارتباطی و ارتباطات جغرافیایی، جایگاه بی‌بدیلی دارد و ما باید شرایط بی‌بدیلی را هم در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کنیم چرا که عصر آینده، عصر آی‌تی است و قدرت و ثروت هم در این شرایط به وجود می‌آید.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: ما نمی‌توانیم نظام اینترنتی کشور را در شرایط قطع اینترنت حفظ کنیم، اما باید اقدامات صیانتی لازم صورت گیرد و سپس یک سامانه ملی برای خودمان تعریف کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست جاری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقدم که بدترین تصمیم برای حل این مشکل، قطع ارتباطات اینترنتی است و باید الگوی ایرانی همان روشی را که در شرق آسیا شکل گرفته است، دنبال کنیم.


اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر در پدافند غیرعامل است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر خصوصاً در پدافند غیرعامل است و زمانی که اینترنت داخلی نداشته باشیم، دچار مشکلاتی می‌شویم.
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با بیان اینکه اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر خصوصاً در پدافند غیرعامل است و زمانی که اینترنت داخلی نداشته باشیم و از لحاظ اینترنت متکی به خارج از کشور باشیم، اگر در شبکه خارجی اخلالی به وجود آید، در داخل کشور همه مردم دچار مشکل می‌شوند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن اینکه اطلاعات داخلی کشور در زمینه‌های مختلفی چون پولی، مالی و تجاری و مسائل مالیاتی ممکن است مورد دستبرد قرار گیرد و لذا ما نیازمند اینترنت داخلی هستیم تا مردم بتوانند بسیاری از کارهای خود را در شبکه داخلی کشور تعریف کنند.

وی ادامه داد: ممکن است که کشورهای خارجی مشکلاتی را از لحاظ اینترنتی برای ما ایجاد کنند و بر این اساس ما باید برای مردم خود یک حاشیه امنی در این زمینه ایجاد کنیم که زندگی آنان دچار آسیب نشود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه البته اینترنت بین‌المللی هم یک ضرورت است و تعاملات کشور با خارج را دربر می‌گیرد، افزود: بسیاری از کارآفرینان ما با خارج از کشور تعامل می‌کنند و بسیاری از مبادلات ما صرفاً داخلی نیست و با کشورهای خارجی انجام می‌شود و ما نیازمند تعامل با دنیا هم هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتصال به اینترنت بین‌المللی یک ضرورت است و در کنار ایجاد زیرساخت‌های داخلی، باید به اینترنت بین‌المللی هم توجه داشت، گفت: البته ما نباید آنقدر به اینترنت بین‌المللی وابسته باشیم که کشورهای خارجی برای ما مشکل ایجاد کنند چرا که در صورتی که فقط اینترنت بین‌المللی داشته باشیم، کشورهای خارجی می‌توانند ما را از نظر ارتباطی تحریم کرده و دچار مشکلات زیادی کنند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">