ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده ایجاد رادیو ترانک در تمام استان‌ها

| سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

رادیو ترانک تا پایان امسال در تمام ‌استان‌ها ایجاد می‌شود

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت که سامانه رادیو ترانک تا پایان امسال در تمامی‌استان‌های کشور راه اندازی می‌شود.

ایرنا - حسین فلاح در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رادیو ترانک که نوعی شبکه ملی بی سیمی‌دارای امنیت و ایمنی است ، به عنوان شبکه ملی ارتباطی در مواقع بروز بحران از آن استفاده خواهد شد.

وی گفت : در حال حاضر دستگاههای اجرایی عضو مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث ، ارتباطات و اطلاع رسانی اضطراری را با استفاده از بی سیم انجام می‌دهند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود : ارتباط گیری از طریق بی سیم سبب می‌شود تا دستگاههای اجرایی مدیریت بحران جزیره ای عمل کنند در حالی که با راه اندازی رادیو ترانک ارتباطات فرا بخشی شده و تمامی‌دستگاههای عضو مدیریت بحران هر استانی را زیر پوشش می‌گیرد.

وی با اعلام این که با صدور پروانه فعالیت برای بخش خصوصی و بسترسازی ، اقدامات برای اجرای شبکه ترانک در حال انجام است ، از تهران به عنوان نخستین استان کشور نام برد که این سامانه در آن راه‌اندازی و فعال شده است.

فلاح گفت : ایجاد این شبکه ملی خللی در ارتباط بی سیمی ‌و ارتباطات درون گروهی دستگاههای متولی امور مدیریت بحران ایجاد نخواهد کرد و خدماتی افزون تر از گذشته به این مجموعه ارائه می‌شود.

وی افزود : با راه اندازی این سامانه بی‌سیم ‌ملی ، هماهنگی و مدیریت در حوادث و اتفاقات از ساماندهی و نظام بیشتری برخودار خواهد شد.

رادیو ترانک مشابه سیستم‌های تلفن بی‌سیم راه دور است که در آن کاربران می‌توانند از یک فرکانس و یا کانال به صورت مشترک استفاده کنند.

واژه رادیو ترانک در ترجمه لفظی به صورت امواج رادیویی اختصاصی معنی می‌شود. تفاوت شبکه‌های

' جی اس ام GSM ' (تلفن همراه) با رادیو ترانک‌ها این است که شبکه‌های تلفن همراه برای افراد معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عموم کاربران را مد نظر دارد ، اما رادیو ترانک مربوط به بخش‌های خاصی نظیر ادارات پلیس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاههای مشابه ست.

امنیت شبکه‌های ترانک نسبت به شبکه‌های تلفن همراه بسیار بالا و هزینه ایجاد تاسیسات آن‌ها بسیار پایین‌تر است.

امکان استفاده کاربران عادی از شبکه‌های ترانک وجود دارد ، ولی مانند شبکه جی اس ام برای تماس با فرد مورد نظر باید شماره گیری انجام شود.

در سیستم رادیو ترانک سرعت ارسال داده کم ، پوشش وسیع ، خطای بیت متوسط و هزینه تجهیزات بسیار پایین است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">