ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده بزرگ واعظی در همایش تلکام تایلند

| چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در برنامه پنچ ساله آتی 16 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در بخش ICT با مشارکت بخش خصوصی درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات در همایش جهانی تلکام 2016 در بانکوک تاکید کرد:ما بر این باوریم که ارتقای توانمندی های ICT در دنیای امروزه برای تسهیل و تشویق سرمایه گذاری، رشد و توسعه قابلیت های نسل جوان و ایجاد اشتغال در کلیه بخش های اقتصاد جامعه یک ضرورت است.

وی دستاوردها پهنای باند بخش ICT کشور از جمله افزایش هفت برابری ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات، افزایش 10 برابری تعداد کاربران پهن باند تلفن همراه و ثابت، افزایش هفت برابری ظرفیت شبکه فیبر نوری کشور را زمینه ای برای ارایه سرویس اینترنت پرسرعت به80  درصد خانوارها و ارایه سرویس های پهن باند به 90درصد از روستاها و مناطق روستایی دانست و افزود: در برنامه پنچ ساله آتی 16 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در بخش ICT با مشارکت بخش خصوصی درنظر گرفته شده است تا از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این بخش که دارای سودآوری قابل ملاحظه ای است، دعوت به عمل آید.
وی موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران را برای راه اندازی  مسیر ترانزیت شرق به غرب راهبردی توصیف کرد و افزود: باتوجه به این موقعیت هزینه ترانزیت پهنای باند از این مسیر کاهش پیدا می کند. 
دکتر واعظی در پایان از حمایت برای تکمیل حلقه های اتصال موجود میان آسیا و اروپا خبر داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">