ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش الکترونیکی در مدارس را دنبال می‌کنیم گفت: تا امروز ۵۲ مدرسه به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای سایر مدارس در سال آینده هستیم تا همه آنها به امکانات آموزشی الکترونیکی تجهیز شوند.

گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان و مهلت ثبت نام در مدارس و مراکز آموزش از راه دور اظهار کرد: سیستم آموزش از راه دور نیمسالی واحدی است و داوطلب هر نمیسال می‌تواند به شکل فراگیر در مرکز ثبت‌نام کند.

وی افزود: در واقع اینطور نیست که حتماً داوطلب ما ملزم به ثبت نام در شهریور باشد و اول مهر شروع کند. ممکن است فردی بخواهد در تابستان ثبت نام کند. بخشی از دانش آموزان ما در نیمسال اول فارغ‌التحصیل می‌شوند و یک عده هم ممکن است در نیمسال دوم ثبت نام کنند. بنابراین در سه بازه زمانی نیمسال اول، نیمسال دوم و تابستان امکان ثبت نام وجود دارد و ما در بهمن ماه ثبت نام‌های جدیدی داشتیم.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۱۵ مدرسه با ۱۷۳ هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز در نیمسال تحصیلی اول داریم، درباره آموزش الکترونیک در مراکز آموزش از راه دور اظهار کرد: بحث آموزش الکترونیکی در مدارس را دنبال می‌کنیم. تا امروز ۵۲ مدرسه به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای سایر مدارس در سال آینده هستیم تا همه آنها به امکانات آموزشی الکترونیکی تجهیز شوند.

شاهمرادی درباره جشنواره قلم نیز گفت: ثبت نام استانی جشنواره قلم تمام شده و اطلاعات ۲۳۹۳ طرح وارد سامانه شده‌است. اختتامیه جشنواره قلم ویژه مراکز آموزش از راه دور پنجم اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی درباره نظارت و ارزشیابی از مراکز و مدارس آموزش از راه دور نیز عنوان کرد: نظام ارزیابی عملکرد مستقر شده و هرساله مدارس را بازرسی می‌کنیم. هر نیمسال حداقل دو مرتبه نظارت می‌کنیم و یک ارزیابی نهایی نیز در شهریور ماه داریم.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام ارزیابی عملکرد، سال آینده برای سومین بار اجرا می‌شود و به نظام‌مند کردن وضعیت نظارتی مدارس کمک کرده است. کارنامه عملکرد استان‌ها نیز سالانه منتشر می‌شود و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">