ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعدادی از روستا‌های بزرگ بالای ۲۰ خانوار استان زنجان هنوز هم از اینترنت پر سرعت بی‌بهره‌اند و با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید مردم این روستا‌ها درخواست رسیدگی سریع به این معضل و حل مسئله از مسئولان را دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مشکلات عدم آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل و نبود اینترنت داستانی تکراری است که خصوصاً در طول دو سال اخیر که با شیوع کرونا، آموزش مجازی شده بیشتر شدت گرفته و همواره مردم از وضعیت موجود گله‌مند بوده و درخواست رفع معضلات پیرامون را داشته‌اند.

هر چند در طول سال گذشته رسیدگی به این امر و میزان بهره‌مندی روستا‌های بالای 20 خانوار در سطح شهرستان‌ها و روستا‌های استان شدت گرفت اما هنوز هم تعدادی از روستا‌ها با اینکه شرایط بهره‌مندی از اینترنت پر سرعت به لحاظ شاخصه‌های جمعیتی را دارند تا حال حاضر نتوانسته‌اند به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از امکانات موجود در آن که در مهم‌ترین شاخصه بهره‌مندی از آموزش در فضای مجازی است، استفاده‌ای ببرند.

حتی در روستاهایی که بستر اینترنت فراهم شده اما آنچنان که باید کارایی لازم را ندارد چراکه باز هم اینترنت ضعیف بوده و مردم برای بهره‌گیری از آن با مشکل مواجه هستند. سرعت اینترنت گاها به حدی پایین است که چاره‌ای جز نقل مکان و قرارگیری در نقاط مرتفع برای اتصال به شبکه و حتی استفاده از اینترنت نیست.

با این وجود با اینکه آذری‌جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در طول سال گذشته بارها اعلام کرده بود که تمام روستا‌های بالای 20 خانوار در سطح کشور تا پایان سال 1399 به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند اما هنوز روستاهایی در سطح استان زنجان وجود دارند که دلخوش به وعده‌های آقای وزیر بودند و منتظر استفاده از اینترنت پر سرعت؛ اما سال 1399 تمام شد، دولت دوازدهم نیز به پایان رسید اما این وعده‌ وزیر جوان محقق نشد. 

با تمام این‌ها در حال حاضر چند روستای بزرگ بخش افشار شهرستان خدابنده همچون روستای 290 خانواری قویی با یک هزار و 49 خانوار با مشکلات نبود اینترنت و آنتن‌دهی موبایل درگیر هستند. بنا به اذعان اهالی این روستا با اینکه تعداد دانش‌آموز در این روستا بالا است و بهره‌مندی از فضای مجازی جهت آموزش در شرایط کنونی از مهم‌ترین نیاز‌ها می‌باشد اما مسئولان توجهی به این روستا و حل مشکل اینترنت آن نداشته‌اند و درخواست رسیدگی و حل این معضل را از ارگان ذیربط خواستار هستند.

در این خصوص حامد سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برگیرنده روستا‌های بالای 20 خانوار است و در این راستا در سطح استان 88 درصد از روستا‌های بالای 20 خانوار از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده نسبت به سایر شهرستان‌ها تعداد بالایی از روستا‌های بالای 20 خانوار را دارد، گفت: با جهشی که در فراهم‌سازی بستر اینترنت در سطح استان وجود داشت قریب به 30 روستای بالای 20 خانوار شهرستان خدابنده از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند و عملاً میزان بهره‌مندی به 97 درصد رسیده است.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اذعان کرد: در بخش افشار شهرستان خدابنده 2 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار محروم از اینترنت باقی مانده‌اند که در قالب پروژه‌های جاری در حال پیگیری و انجام است.

با این تفاسیر آن‌چه که مسلم است این موضوع می‌باشد که علی‌رغم محقق نشدن وعده وزیر ارتباطات در بهره‌مندی تمام روستا‌های بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 1399، هنوز روستا‌هایی با شاخصه‌های جمعیتی در سطح استان زنجان وجود دارند که مشکل عدم دسترسی به اینترنت تلفن همراه و آنتن‌دهی ضعیف موبایل را دارند که این مسئله تبدیل به موضوعی کلیشه‌ای شده و هر بار سبب اعتراض مردم در بخش‌ها و نقاط مختلف استان می‌شود.

با این وجود امید است با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تغییر و تحولات در وزارت ارتباطات مشکلات اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار حل شود که البته کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این مهم عملی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">