ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پارازیت‌ها تحت کنترل وزارت ارتباطات است

| دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۲۱ درصدی ایستگاه‌های پایش هوا خبر داد و گفت: راه‌اندازی هر ایستگاه پایش کیفی هوا یک میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی و سالانه ۴۰ میلیون تومان هزینه نگهداری دارد.

به گزارش فارس، سعید متصدی معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور اظهار داشت: توسعه و ارتقای پایش آلاینده‌های هوا و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان و شفاف‌سازی در این زمینه از اهداف سازمان محیط زیست است. به همین منظور امروز شاهد افتتاح سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوا به دست رئیس سازمان محیط زیست هستیم.

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایستگاه‌های پایش مستمر هوا به 190 ایستگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: این ایستگاه‌ها براساس روش‌های معتبر بین‌المللی برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند و تمامی پارامترهای گازی و ذره‌ای هوا را ارزشیابی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به خاطر افزایش پراکنش ایستگاه‌ها در کل کشور می‌توانید به راحتی به اطلاعات آلاینده‌ها دسترسی داشته باشیم.

متصدی از افزایش 21 درصدی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا از  ابتدای دولت یازدهم خبر داد و گفت: هر ایستگاه حدود 40 میلیون تومان هزینه نگهداری دارد و برای راه‌اندازی آن یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های پایش هوا مطابق دستورالعمل‌های بین‌المللی است، گفت: ما توانستیم شبکه پایش گردوغبار را تکمیل کنیم در حالی که در ابتدای سال 92 استان‌های غربی و جنوبی که در معرض گردوغبار قرار داشتند پایش نمی‌شدند اما امروز اطلاع‌رسانی مناسبی در ایلام، کردستان و خوزستان وجود دارد.

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید براینکه سازمان محیط زیست امکان پایش ذرات معلق 2.5 و زیر 10 میکرون را دارا است، اظهار داشت:‌این سامانه توانایی زیادی در خواندن اطلاعات آنالایزرهای شرکت‌های مختلف را دارد و می‌تواند محاسبات مورد نظر ما، گزارش‌های مربوط به غلظت هوا و شاخص‌های آلاینده‌ را ارائه دهد.

متصدی خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش به راحتی اطلاعات لازم را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.

وی از همسان‌سازی سیستم پایش سازمان محیط زیست و پایش صنایع خبر داد و گفت:‌ این سیستم‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شوند. 

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ذرات معلق زیر 10 میکرون برای سیستم تنفسی و دستگاه‌های فوقانی آن بسیار مضر است، اظهار داشت: این ذرات به دلیل فعالیت‌های صنعتی به وجود می‌آیند و خاصیت سرطان‌زایی دارند.

متصدی ادامه داد: ذرات معلق زیر 10 میکرون به راحتی وارد گردش خون انسان می‌شود و به همین دلیل با کمک دستگاه‌های پایش به صورت روزانه و در تمامی ساعات هر  30-50ثانیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان از دسترس خارج شدن و یا متوقف شدن اطلاعات این ایستگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد:‌ در صورت نبود اینترنت اطلاعات از صفحه خروجی ایستگاه حذف می‌شود.

در ادامه این برنامه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دسترسی به اطلاعات آزاد به خصوص در زمینه کیفیت هوا و آلاینده‌های موجود از جمله اهداف دولت یازدهم بوده است، گفت: افتتاح سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش دارای اهمیت بسیاری است چرا که ایران در معرض طوفان‌های گردوغبار قرار گرفته و اطلاعات این ایستگاه‌ها می‌تواند به بهبود سلامت کشور کمک کند.

ابتکار با اشاره به اینکه در گذشته دستگاه‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های هوا به دلیل وجود نقایص اطلاعات درستی را منتقل نمی‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد به تعداد این دستگاه‌ها اضافه شده و در آینده هم ایستگاه‌های جدید را اضافه خواهیم کرد.

وی در خصوص آلاینده‌های خاصی مانند بنزن گفت: در این نوع آلاینده‌ها و آلاینده‌های عالی آزمایشگاه حفاظت محیط زیست توانمند شدند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک در مجلس و تکالیف جدیدی که برای این سازمان تعریف شده است، گفت: در این لایحه به صورت مبسوط به وضعیت گردوغبار پرداخته شده و حیطه پایش سازمان محیط زیست را گسترده‌تر و مسئولیت‌‌های ما را در این زمینه سنگین‌تر کرده است.

ابتکار از رونمایی اپلیکیشن سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با قرار گرفتن این اپلیکیشن در دستگاه موبایل همه شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به آلودگی هوا را بررسی کنند.

وی در خصوص مسئله پارازیت‌ها نیز اظهار داشت: دولت یازدهم به صورت جدی و رسمی به مسئله پارازیت‌ها وارد شد و کمیته‌ای برای حل این مسئله فرابخشی با مسئولیت وزارت ارتباطات تعریف کرد.

ابتکار گفت:‌ وزارت ارتباطات براساس گزارش و شکایاتی که در زمینه امواج خارج استاندارد وجود داشت استانداردها و ضوابط مورد نظر را تبیین و تفسیر کرده و در نهایت با حضور دیگر وزرا به جمع‌بندی در این زمینه رسیده است.

وی گفت: وزارت ارتباطات به سازمان محیط زیست اطمینان داده که مسئله پارازیت‌ها تحت کنترل قرار گرفته و تا حدی مهار شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">