ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاکسازی کرم جاسوس در مرکز ماهر

| چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۲ نظر

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در خصوص راهکار مقابله با کرم جاسوس سیستم‌های صنعتی، گفت‌: پاکسازی توسط تیم‌های امدادی دستگاه‌ها و تحت هماهنگی تیم ماهر در حال انجام است و نمایندگان تمام دستگاه‌های حیاتی و حساس نیز در مرکز ماهر مستقر هستند.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا کاربران می‌توانند از آنتی ویروسی که شرکت زیمنس روی سایت خود قرار داده برای مقابله با این بدافزار استفاده کنند، گفت: قرار شده اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق سایت ماهر باشد چرا که بالاخره باید این سایت به همه شناسانده شود.

وی در خصوص اینکه قرار است اطلاع رسانی از طریق سایت باشد؛ اما از هفته گذشته تا الان اطلاعات سایت Update نشده، گفت: شاید اطلاعات جدید‌تری نگذاشتند یا لازم ندیدند که بگذراند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که بالاخره شرکت‌ها از این آنتی ویروس استفاده کنند یا خیر، اظهار داشت: در سایت ماهر شماره تلفن نیز قرار دارد؛ کلاً اطلاع‌رسانی کردیم که روی سایت "ماهر " نگاه کنید اگر سوالی پیش آمد شماره تلفن دارد به مرکز ماهر زنگ ‌بزنید.

وی در این خصوص که اطلاع‌رسانی در این زمینه با وزارت صنایع نیست بلکه بر عهده وزارت ارتباطات است، گفت: الان باید اطلاع‌رسانی کنید که شرکت‌ها مطلع شوند؛ زمانی که اطلاعات از کشور خارج شود و کار از کار بگذرد که دیگر اطلاع رسانه‌ای فایده‌ای ندارد. در حال حاضر تیم‌های مربوطه کار را شروع کردند و با همکاری ماهر کارهای پاک‌سازی را انجام می‌دهند.

وی در این خصوص که بدافزار جاسوس از طریق یکی از نرم‌افزارهایی زیمنس که بیشتر در واحدهای صنعتی استفاده می‌شود نفوذ پیدا می‌کند، به این طریق آیا امکان درگیر شدن کاربرهای عادی به این ویروس هم وجود دارد، افزود: ویروس چیزی نیست که کاربرهای عمومی و عادی را متاثر کند.

مهدیون در خصوص نقش وزارت ارتباطات و مرکز ماهر در زمینه هشدار این آلودگی و راه‌کار مقابله با آن اظهار داشت: راه کار مقابله این است که الان تیم‌های امداد ما تشکیل شده؛ نمایندگان تمام دستگاه‌های حیاتی و حساس نیز در مرکز ماهر مستقر هستند و عملیات پاکسازی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات افزود: پاکسازی توسط تیم ماهر هدایت می‌شود و نه اینکه خود تیم ماهر عملیات را انجام دهد؛ مرکز ماهر اسمش مدیریت امداد است نه خود امداد؛ برای امداد باید دستگاه‌ها گروه‌های امدادیشان را داشته باشند که آنها تحت هماهنگی ماهر در حال انجام کار هستند.

رئیس هییت مدیره شرکت فناوری اطلاعات در خصوص میزان آلودگی، گفت: اجازه بدهید ما راجع به اینها آمار رسمی اعلام نکنیم.

به گزارش فارس، حدود یک ماه از انتشار اولین اخبار نفوذ کرم رایانه‌ای جاسوس به سیستم‌های صنعتی ایران می‌گذرد و اولین اخبار در این زمینه از سوی منابع خارجی اعلام و پس از آن نیز تائید و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی وزارت صنایع را به همراه داشت.

در چنین شرایطی وزارت ارتباطات، شرکت فناوری اطلاعات و "مرکز ماهر " ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای) تحت نظر شرکت فناوری اطلاعات به ترتیب متولی اصلی مقابله با این پدیده هستند.

  • ۸۹/۰۶/۰۳

نظرات  (۲)

نام سایت ماهر را اعلام کنید ممنون
خدمت پرسنل محترم ماهر با سلام لطفاً شماره تلفن تماس بدهید تا بتوانیم سوالات مان را به پرسیم در مورخه 89/8/3 به ما اعلام شده IP فلان آلوده به بد افزار می باشد در حالی که این IP در حال حاضر غیر فعال می باشد خواهش می کنم در صورت امکان تاریخ ثبت log مورد نظر را به ما اعلام کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">