ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از نصب و راه اندازی ایستگاه های ثابت اندازه گیری تشعشع های غیریونساز تا 18 گیگا هرتز در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، افزایش روز افزون تعداد مشترکان تلفن همراه و به دنبال آن تلاش اپراتورها برای خدمت دهی مناسب به این تقاضاها در سال های اخیر، افزایش شمار ایستگاه های آنتن تلفن همراه در مناطق مسکونی را به امری اجتناب ناپذیر و اجباری تبدیل کرده است.
اما این امر با توجه به امواجی که این آنتن ها از خود ساطع می کنند، نگرانی هایی از بابت خطرساز بودن این امواج پدید آورده است .
هرچند نگرانی های ایجاد شده از سوی مسئولان رد شده و بنا به گفته برخی هنوز گزارش تایید شده ای از خطرناک بودن این تشعشع ها از هیچ مرجع رسمی صادر نشده اما با این حال هنوز این پرسش برای مردم باقی است که تشعشع ها خطرناک است یا خیر ؟ برهمین اساس سازمان رگولاتوری ایران خبر از نصب و راه اندازی ایستگاه های تشعشع های غیر یونساز در سطح شهر تهران می دهد.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، غلامرضا داداش زاده گفت: تشعشع های اپراتورهای رادیویی و مایکروویو با راه اندازی این ایستگاه ها در 70 نقطه از مناطق حساس 22گانه شهر تهران که بیمارستان ها، مدارس و آسایشگاه های سالمندان را شامل می شود و در نقاط مختلف شهر تهران به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته از سوی رگولاتوری پایش می شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در فرایند پایش با استاندارد ملی میزان تشعشع ها انطباق داده می شود، افزود: درصورت رعایت نکردن استانداردهای مربوط به این بخش، با اپراتور متخلف مطابق با قوانین و مقررات برخورد می شود.
داداش زاده تصریح کرد: نظارت بر رعایت ایمنی تشعشع های غیر یونساز در قالب پایش از طریق ایستگاه های اندازه گیری تشعشع ها همزمان با اندازه گیری های ادواری و تصادفی میزان تشعشع های دکل ها و آنتن های اپراتورها انجام می شود.
پیش از این خبرگزاری ایرنا میزگرد بررسی اثرات منفی تشعشعات تلفن های همراه را با حضور تعدادی از کارشناسان و متخصصان این بخش برگزار و در آن مشخص شد تاکنون اثری از تشعشع های منفی آنتن های تلفن های همراه بر روی انسان مشاهده نشده است.
«عظیم فرد» مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران در این میزگرد با تاکید بر اینکه تشعشع های رادیویی موجود در کره زمین تنها منحصر به تشعشع تلفن های همراه نیست بلکه رادیو و تلویزیون از ده ها سال پیش سیگنال های رادیویی منتشر می کرده اند، افزوده بود: چنانچه این تشعشع ها اندازه گیری شود، مشاهده خواهیم کرد سیگنال های رادیویی خیلی قدرتمندتر از تشعشع تلفن های همراه است.
وی افزود: اگر قدرت سیگنال های تلفن همراه با تلویزیونی مقایسه شود، میانگین تشعشع های تلویزیونی 10برابر از تشعشع های تلفن های همراه بیشتر است یعنی قدرت آنها در انتشار تشعشع ها خیلی بالاتر است.
وی با اشاره به وجود شبکه های ماهواره ای که سیگنال های آنها بر روی کره زمین پخش شده است، تصریح کرد: آن چیزی که شبکه تلفن های همراه را متمایز کرده، تعداد زیاد دکل های این شبکه ها و در معرض دید مستقیم مردم قرار داشتن آنهاست که باعث ایجاد حساسیت شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">