ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایش شبکه امواج به زودی راه‌اندازی می‌شود

| يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعالیت‌هایی در جهت گسترش پایش شبکه امواج در حال انجام است که مربوط به آلودگی‌های صوتی است و امیدواریم به زودی پایش شبکه امواج صوتی نیز راه‌اندازی شود.

اولین کنفرانس بین‌المللی نمونه‌برداری و پایش آلاینده‌های محیط زیست با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد و محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در محل دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، گفت: تاکنون چنین همایشی در ارتباط پایش نداشتیم و از همه مهمتر اینکه این همایش مشابه سایر همایش‌ها نیست و امروز خوشحالیم اعلام کنیم که 13 کارگاه در کنار این همایش برگزار می‌شود. همایشی که زمینه اصلی آن آموزش و مشارکت است و باید به جدیت دنبال شود و حتی می‌توان گفت شاید یکی از پایه‌های اصلی حفاظت محیط زیست امروز در این کنفرانس رقم می‌خورد.

وی با اشاره به لزوم آموزش نیروهای انسانی متخصص و متعهد، گفت: برخی مواقع دستگاه‌های گران قیمت می‌خریم اما نیروی انسانی آموزش دیده نداریم و نمی‌توانند از آنها استفاده کنند و می‌خواهیم با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی به نیروهای انسانی آموزش دهیم تا دقت، صحت پایش‌ها و عملکرد پایش‌ها را ارتقا دهیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست  ادامه داد: نکته اساسی نمونه‌برداری است و در این کنفرانس از قدم اول آغاز کردیم. هدف سازمان محیط زیست در ارتباط با پایش انتقال به بخش‌های خصوصی و گسترش آن در بین استان‌های کشور است به گونه‌ای که در دو سال گذشته بیشترین تجهیزات را خریداری کردیم و امروز در تمامی استان‌ها آزمایشگاه‌های مجهزی برای ارائه خدمات وجود دارد و مسئولیت اجرای این موارد بر عهده آزمایشگاه‌ها است.

به گزارش  فارس،‌ متصدی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی سازمان محیط زیست فعالیت نظارت و بازرسی را بر عهده دارد و می‌توانیم اعلام کنیم شبکه‌های پایش رو به گسترش است به طوری که در سال گذشته 29 ایستگاه پایش آنلاین رودخانه را راه‌اندازی کردیم و امروز 188 ایستگاه پایش در کشور وجود دارد و شبکه پایش گردوغبار نیز تکمیل شده است که نشان از همت سازمان برای رسیدن به یک هدف والاست.

وی به ساماندهی آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست اشاره کرد و افزود: بالغ بر 300 آزمایشگاه تحت عنوان آ‌زمایشگاه‌های معتمد ساماندهی شدند که متأسفانه در گذشته شیوه‌نامه مناسب نداشتند و اعدادی را که اعلام می‌کردند نامناسب بود. امروز با الزاماتی که گذاشته شده است تمام آزمایشگاه‌ها موظف هستند اصول مربوطه را رعایت کنند و در فرصت داده شده استانداردهای 17025 را اخذ کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: همچنین فعالیت‌هایی در جهت گسترش پایش شبکه امواج در حال انجام است که مربوط به آلودگی‌های صوتی است و امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.

متصدی گفت: پایش آ‌نلاین صنعتی نیز راه‌اندازی شده است و هم اکنون بیش از 200 واحد صنعتی بزرگ داریم که به صورت آنلاین اطلاعات آنها کسب می‌شود.

در این مراسم، اردستانی رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، گفت: محیط زیست اولویت اکثر کشورهای جهان است و در سالهای اخیر نشست‌های بین‌المللی زیادی در این زمینه برگزار شده است و پروتکل‌های زیادی با حساسیت‌های بالا به تصویب می‌رسد و آخرین نشست، نشست کاپ با موضوع تغییرات آب‌وهوا بود که در سال 2015 در پاریس برگزار شد.

وی افزود: ابلاغ سیاست‌های محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 در آبان ماه سال گذشته در 15 محور با نگاهی جامع صورت گرفت که اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و در بند 5 این سیاست‌ها پایش آلاینده‌ها مورد تأکید قرار گرفته است و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با همکاری محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در قالب کاری مشترک اقدام به برگزاری این کنفرانس کرد و علیرغم مدت کوتاهی که داشت 200 مقاله را در این زمینه دریافت کرد. همچنین کشورهای کانادا، آلمان، ترکیه، کره جنوبی و چین از میهمانان این کنفرانس هستند.

  • ۹۵/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">