ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پای چه کسی روی سیم اینترنت است؟

| دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۱ نظر

از یکشنبه هفته گذشته تا به امروز، امکان دسترسی مناسب به اینترنت برای کاربران شدنی نیست و به زبان عامیانه: «اینترنت کند شده است».

به گزارش «تابناک»، اختلال در دسترسی به شبکه اینترنت در بیشتر مناطق کشور و به ویژه شهر تهران از یکشنبه هفته گذشته (چهارم دی ماه) آغاز شده و در بازه‌های زمانی چند ساعته تا امروز تداوم داشته است.

این در حالی است که به گزارش مهر، شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت می‌‌گویند که قطعی یکی از لینک‌های ارتباطی به کشور از کانال فجیره امارات، دلیل این اختلال است و شاهد مدعایشان را تماس با شرکت ارتباطات زیرساخت می‌دانند.

در نقطه مقابل، شرکت ارتباطات زیرساخت هم هرگونه اختلال در شبکه زیرساخت ارتباطی را که منجر به اختلال در دسترسی به اینترنت شود، تکذیب کرده و می‌گوید: هم اکنون ظرفیت پهنای باند زیرساخت ارتباطی کشور، کامل برقرار و اینترنت بدون مشکل در حال کار است.

طبیعی است که این جمله به مذاق کاربران اینترنت در کشور که بیشتر با سرعت دیال آپ قدم به دنیای مجازی می‌گذارند، خوشایند نیست و بیشتر به شوخی شباهت دارد؛ شوخی جدیدی که در گذشته نیز با اشکالاتی چون «گیرکردن لنگر کشتی» و‌ «حمله کوسه» به کابل‌های فیبر نوری، مطرح شده است.

در این باره باید گفت که اختلال، قطعی و کاهش سرعت اینترنت، به داستان معمولی و‌ گاه بی‌خاصیتی تبدیل شده که شرکت ارتباطات زیرساخت، هر بار در پاسخ به آن، به آوردن آمار و ارقام خطوط STM1 می‌پردازد که مثلا سال گذشته، ۱۷۳ لینک بوده و امسال ۲۹۱ لینک شده؛ حتی ادعا می‌کند که مثلا قطع مسیر جنوب کشور با نزدیک ۵۰ لینک STM1، هم خللی در اینترنت پدید نخواهد آورد!

روشن است که عوامل گوناگونی در بروز این مشکلات نقش دارند و شرکت زیرساخت، تنها مقصر همه این اختلالات نیست؛ اما آنچه فعلا ذهن‌ها را به خود مشغول کرده، تکذیب قضیه است که به پاک کردن صورت مسأله شباهت بیشتری دارد تا پذیرش آن.

گویا «پذیرش مسئولیت» هم مشکل زیرساختی دارد!

  • ۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۱)

روشن است که عوامل گوناگونی در بروز این مشکلات نقش دارند.... و کاملا روشن است که این عوامل چه چیزهایی و یا چه کسانی هستند. شمارش معکوس قطعی سراسری اینترنت و افتتاح (...) اینترنت ملی! در راه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">