ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پای کودکان ۷ ساله به خرید اینترنتی باز شد

| دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

تعداد کثیری از کودکان در کشور چین از سن 3 سالگی از اینترنت استفاده می‌کنند و در سن 7 سالگی و به محض یادگیری اندکی خواندن، به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

به گزارش فارس، نتایج منتشر شده از یک نظرسنجی نشان داد، تعداد کثیری از کودکان در کشور چین از سن 3 سالگی از اینترنت استفاده می‌کنند و در سن 7 سالگی و به محض یادگیری اندکی خواندن، می‌توانند به صورت آنلاین خرید کنند.

یافته‌ها نشان داده است، کودکان 3 ساله به راحتی می‌توانند از فضای مجازی سر در بیاورند و ساعت‌ها خود را مشغول فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی کنند. 

بر اساس شواهد موجود، کودکان در سن 14 سالگی بیش از والدین خود به اینترنت مسلط هستند و پیشتازتر از آنها در فضای مجازی حضور دارند. 

به گفته پژوهشگران، کودکان مانند بزرگسالان خود با به دست گرفتن وسایل الکترونیکی، فعالیت‌های آنلاین زیادی مانند انتشار اطلاعات و دانلود انواع بازی‌ها را انجام می‌دهند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 60 درصد کودکان 7 ساله فیلم و موسیقی دانلود می‌کنند، 8.5 درصد به صورت آنلاین خرید می‌کنند، 15 درصد آنها عکس، ویدئو یا مطلب مورد نظر خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و 4.7 درصد نیز دارای طرفدارانی در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام هستند. 

این بررسی همچنین نشان داد، هر روز سن استفاده از فضای مجازی در حال کاهش است و استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به یک عادت مرسوم در کودکان با سنین پایین تبدیل شده است. 

آمارها حکایت از آن دارد که بعضی از کودکان در سن 3 سالگی از بزرگترین سیستم عامل ارتباطات اجتماعی کشور چین استفاده می‌کنند؛ همچنین 10 درصد کودکان 7 ساله از نرم‌افزار چت استفاده می‌کنند و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دو بخش جدانشدنی از زندگی بیش از 70 درصد کودکان 12 ساله این کشور تبدیل شده است.

محقق این مطالعه باور دارد: «والدین نقش مؤثری در استفاده فرزندانشان از تبلت و وسایل الکترونیکی دارند». 

نتایج بررسی‌ها نشان داده است، وابستگی کودکان و نوجوانان به وسایل الکترونیکی در نتیجه الگوبرداری از افراد خانواده است؛ والدین ساعات زیادی از روز را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند و حتی وقتی مشغول کاری هستند گرچه مهم باشد، از شبکه‌های اجتماعی غافل نمی‌شوند؛ همین رفتارها کودکان را به سمت استفاده از وسایل الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد.

  • ۹۶/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">