ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه‌های‌ نیمه‌کاره‌ تکفا ادامه می‌یابند

| دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: ادامه و اجرای پروژه‌های‌ نیمه‌کاره‌ی تکفا جزو اولویت‌های کاری شورای عالی اطلاع‌رسانی است.
دکتر حمید شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تخصیص منابع برای انجام پروژه‌ها اظهار داشت‌: منابع به‌گونه‌ای به پروژه‌ها اختصاص می‌یابند که زمان انجام آن‌ها به تعویق نیفتد، بنابراین سعی می‌کنیم براساس اولویت‌بندی‌هایی که برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده، آن‌ها را به انجام برسانیم.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی درباره‌ی فاز دوم طرح جامع کاربردی فناوری اطلاعات (تکفای دوم) گفت‌: تکفا طبق تعریف‌های سال گذشته، به دو بخش اساسی تقسیم می‌شود که بخش‌های سخت‌افزاری و فنی آن در شورای عالی فناوری اطلاعات و بخش‌های مربوط به محتوا توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ‌سازی و تولید محتوا گفت‌: برنامه‌ی ویژه‌ی ما تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی به‌وسیله‌ی مدیریت بر اطلاعات موجود و تولید اطلاعات جدید با تاکید بر صحت اطلاعات و نظارت بر اجرای دقیق آن‌هاست که این موارد از اولویت‌های کاری دیگر این شورا محسوب می‌شود، درواقع مباحث مربوط به مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و اخلاقی محور اصلی کارهای تولیدی ما خواهد بود که به‌صورت تولید اطلاعات جدید و طبقه‌بندی اطلاعات موجود خواهد بود.
شهریاری تمرکز بر توسعه‌ی خط و زبان فارسی را با توجه به مدل طراحی شده در تکفا و فارسی‌سازی سیستم عامل ملی، با توجه به نیازهای ملی و اصول امنیت اطلاعات، از محورها و اولویت‌های دیگر شورا برشمرد و افزود‌: گسترش خط و زبان فارسی همچنان در محور بحث‌های این شورا قرار خواهند داشت و سعی خواهیم کرد این زبان را، همچنان در برنامه‌هایمان به‌کار بگیریم.

  • ۸۵/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">