ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس: مراقب باج‌افزار اندروید باشید

| دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا(فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان از فعالیت بدافزاری در سیستم عامل اندروید خبر داد که با نفوذ به سیستم و رمزگذاری فایل های اطلاعاتی، برای بازگرداندن آنها، مبالغی طلب می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت: بدافزار باجگیر اندروید برنامه ای است که توسط سودجویان اینترنتی با هدف اخاذی از کاربران طراحی و در کشورهای مختلف انتشار یافته است.

وی ادامه داد: این بدافزار با نفوذ به برنامه سیستم عامل و دسترسی مستقیم به داده ها و اطلاعات، با رمزگذاری فایل ها، برای بازگرداندن آنها مبالغی طلب می کند که گاهی با پرداخت هزینه نیز اطلاعات قابل بازگشت نیست.
میراحمدی با بیان اینکه این بدافزارها از سوی شرکتهای امنیتی مانند کسپراسکی و سیمانتک خطرناک طبقه بندی شده اند، افزود: CTB locker، Koler.A، Simplocker و ... نمونه هایی از این بدافزارهای شناسایی شده در کشورهای مختلف هستند.
وی به کاربران توصیه کرد برای پیشگیری از آلوده شدن تجهیزات هوشمندشان به این بدافزارها، از اطلاعات حساس فایل پشتیبان تهیه کنند، از بازکردن ایمیل ها و لینک های ناشناس و مشکوک خودداری کنند و به هیچ عنوان فایل های پیوستی به ایمیل های ناشناس را باز نکنند.
رییس پلیس فتای استان سمنان اضافه کرد: کابران برای خرید کالا و نرم افزار از سایت های معتبر و دارای نماد اعتماد استفاده کنند و سیستم عامل دستگاه خود را همیشه به روز نگه دارند.
نفوذ به سیستم های هوشمند و حمله های سایبری واژه هایی آشنا در دوران ما هستند که بیشتر با انگیزه های سیاسی، خرابکاری، مالی و ... انجام می شوند.

  • ۹۴/۰۸/۰۴

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">