ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پهنای باند اینترنت زیرنظر رگولاتوری است

| سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۰، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: میزان پهنای باند فروخته شده به شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت‌های PAP و ISPها تحت نظارت و کنترل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارند.

علیرضا اصغریان با بیان این مطلب اظهار کرد: چنانچه مشاهده شود پهنای باند تامین شده با پهنای باندی که باید به خریداران فروخته می‌شد، تطابقی ندارد، فعالیت اپراتور سرویس‌دهنده متوقف می‌شود تا اپراتور پهنای باند را به شرایط مطلوب برساند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع انتظار کاربران از سرویسی که دریافت می‌کنند، بیش‌تر از میزان پهنای باندی است که در اختیار دارند و با اشاره به اهمیت اجرای مصوبه 90 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها گفت: کلیه اپراتورها به مبادله توافقتنامه سطح خدمات ملزم هستند و درصورت کاهش سطوح و شاخص‌های تعیین شده اپراتورها موظفند مطابق جداول تعیین شده در این مصوبه نسبت به محاسبه و جبران خسارت مشتریان اقدام کنند.

او با بیان اینکه اینترنت پرسرعت که هم‌اکنون در کشور توزیع می‌شود، در مقادیر مختلف سرعت دسترسی 64 ، 128 و 256 و 512 کیلوبیت بر ثانیه است تاکید کرد: برای مثال اگر کاربر یک سرویس 128 کیلوبیتی را با نرخ اشتراک 10 دریافت کند، حداقل سرعتی که دارد 8/12 کیلوبیت است و چنانچه درمواقع مختلف هر 10 نفر دارای این اشتراک، به صورت همزمان از این سرویس استفاده کنند، به‌طور قطع سرعت سرویس کاربر پایین‌تر می‌آید.

به گزارش ایسنا مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات رگولاتوری در ادامه ابراز کرد: شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت کاهش قیمت و افزایش تنوع در سرویس‌های قابل ارایه به رگولاتوری ارایه کنند.

  • ۹۰/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">